پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
​رئیس جمهور اتریش تولد نوزاد مسلمان را تبریک گفت!

حوزه/ حملات اسلام هراسی علیه نوزاد مسلمانی که نامش به عنوان «نخستین نوزاد متولد شده در سال ۲۰۱۸» در وین به ثبت رسیده تا آنجایی بالا گرفت که پای رئیس جمهور اتریش به میان کشیده شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از ایندیپندت، حملات اسلام هراسی و نظرات خصم آمیز اسلام ستیزان علیه نوزاد مسلمانی که نامش به عنوان «نخستین نوزاد متولد شده در سال 2018» در وین پایتخت اتریش به ثبت رسیده بود تا آنجایی بالا گرفت که پای رئیس جمهور اتریش به میان کشیده شد و وی درصفحه فیس بوک خود تولد این نوزاد مسلمان را تبریک گفت.

الکساندر واندر بلن، رئیس جمهور جدید اتریش، رهبر حزب شاخه چپ در صفحه فیس بوک نوشت «عسل عزیز!  خوش آمدی».

وی یک عبارت متداول حقوق بشر بین المللی را نقل قول کرده و نوشته بود: همه مردم آزاد و برابر با حقوق و کرامت یکسان و مساوی به دنیا می آیند.

اعلام «نوزادان سال نو» در رسانه های آلمانی زبان در اتریش یک رسم متداول محسوب می شود، اما امسال به دلیل آنکه نخستین کودک سال 2018 در وین یک نوزاد متولد شده از یک زوج مسلمان بوده و عسل نام داشت، سبب شد حملات اینترنتی اسلام هراسی علیه وی در فضای مجازی بالا بگیرد.

دبیرکل سازمان خیریه کاتولیک در وین نیز در این باره نوشت: در نخستین ساعات تولدش، این نوزاد شیرین هدف امواج غیرقابل باور خشونت و نظرات سرشار از نفرت در فضای مجازی بود. این دیگر وجه جدیدی از نفرت اینترنتی است که یک نوزاده بی گناه را هدف قرار می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha