پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دین اسلام

حوزه/ طلبه با بصیرت سید محمد طباطبایی از سالکان انقلاب خمینی(ره) بود که در وصیت نامه اش نوشت :«هرچه توان دارید، آن را برای اسلام صرف کنید و بس»

خبرگزاری «حوزه»،‌ دفتر حیاتش در سال 1333 هجری شمسی در کوهپایه اصفهان و در میان خانواده ای متدین و محترم گشوده شد.

او تحصیلات خود را تا پایان دوره متوسطه ادامه داد و پس از آن به فراگیری علوم دینی علاقه مند شد. در سال 1350 وارد شهر مقدس قم شد و در مدرسه حقانی قم که از قوی ترین مدارس قم به حساب می آمد ساکن و به تحصیل علوم و معارف مشغول شد.

وجود استادانی فرزانه و انقلابی در آن مدرسه، دریچه هایی از زمان شناسی و بصیرت انقلابی را به روی او گشودند و بی شک در شاکله فکری و اخلاقی آن شهید بزرگوار تاثیرگذار بوده است.

فعالیت های سیاسی و اجتماعی

با اوج گیری انقلاب و حرکت مردمی، او نیز بر دامنه فعالیت های انقلابی خود افزود و نقش موثر و فعالی در توزیع اعلامیه و نوارهای امام خمینی(ره) داشت.

ایشان پس از پیروزی نهضت امام(ره)؛ در دادستانی انقلاب تهران مشغول خدمت شد.

شهید ترور

یکی از منافقان با توبه و ندامت ریاکارانه اش خود را از مجازات تبرئه کرده بود و مشغول همکاری با نیروهای انقلابی شد، او پس از مدتی نیت پلید خودش را برملا کرد  در یک اقدامی ناجوانمردانه در سال 1361 طلبه با تقوا سید محمد طباطبایی را ترور کرد.

پیکر پاک این سرباز امام زمان(عج) پس از انجام مقدمات لازم، در گلزار شهدای قم دفن گردید.

از کلمات به یاد مانده

به یاد خدا باشید که همه چیز از اوست و به او بر می گردد.

در زندگی، پیامبر و ائمه هدی(علیهم السلام) را الگو قرار دهید که بسیار کارساز است، زندگی انسان به یاد و نام آنها رونق پیدا می کند و خدایی می شود.

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا

منبع: شاهدان روحانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha