پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت  آیت الله جوادی آملی دردیدار جمعی از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه با تاکید بر جدیدت هرچه بیشتر طلاب در مسیر کسب علم بیان داشتند: خروجی هر حوزه پس از اساتید بزرگ باید کتب غنی و عمیق باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت  آیت الله جوادی آملی دردیدار جمعی از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که  در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شداظهار داشتند: خدا را شاکریم که حوزه به دست شما عزیزان در حال اداره شدن است و بدانید که دین هم به وسیله همین علوم و اساتید یزرگ زنده می ماند.

ایشان ادامه دادند: حوزه باید از نهال فروشی پرهیز کند و زمینه ماندن طلاب با استعداد در حوزه و رشد آنها را فراهم نماید چرا که اولین رسالت حوزه تربیت مراجع آینده است. قوام حوزه به مراجع است و مردم دین خود را از بزرگان و مراجع دارند.

معظم له خاطرنشان کردند: اگر رابطه ما با خدا درست باشد بقیه امور را خدا سامان می دهد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه با تاکید بر جدیدت هرچه بیشتر طلاب در مسیر کسب علم بیان داشتند: خروجی هر حوزه پس از اساتید بزرگ باید کتب غنی و عمیق باشد. به قول شیخ اشراق ما وقف نامه ای نداریم که علم، وقف یک منطقه یا عده ای خاص شده باشد، در همین قرن اخیر مرحوم نائینی سه شاگرد پروراند که وقتی دست به قلم شدند یکی شد علامه امینی و الغدیر را نوشت، یکی علامه طباطبایی شد که المیزان را نوشت و دیگری سید محسن حکیم شد که المستمسک را نوشت. ما چرا مثل آنها نباشیم و چرا از آنها بهتر نباشیم و این مقدور است.

ایشان در پایان توجه بیشتر به دروس تفسیر، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و نیز نوآوری در علم اصول و حفظ بیشتر حرمت اساتید و بزرگان حوزه را توصیه نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha