شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بسته خبری

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

اجتماعی

 

فتا دست شیاد ها را رو کرد

پرداخت وام 100 میلیونی بدون ضامن آنهم در کمتر از 10 روز،کلاهبرداری از طریق فروش وام برای پرداخت شهریه دانشگاه،پرداخت وام اشتغال زایی و زودبازده،پرداخت وام آسان به ازای دریافت 20 درصد کارمزد،همواره باید شهروندان هوشیار بود و به هیچ وجه به تماس‌های مشکوک یا پیامک‌هایی که در این قالب دریافت می‌ کنند، اعتماد نکرده و جوابگوی آنها نباشند. بهترین حالت این است که تماس مشکوک قطع و پیامک دریافتی حذف شود چون تجربه ثابت کرده که همواره اینگونه تماس ها و پیام‌ها کلاهبرداری است و نیازی به اعلام اطلاعات بانکی مانند شماره حساب و کد ccv2 و رمز دوم یا حضور شما پای عابر بانک نیست و کافی است شماره 16 رقمی یا 19 رقمی روی کارت بانکی شما اعلام شود.

 

اسید پاشی تهران،منتفی شد

آسمان تهران در حالی بارانی شده که با توجه به غلظت آلاینده‌ها و آلودگی‌ هوا، شائبه اسیدی‌بودن ْآن از سوی برخی شهروندان مطرح شد، شائبه‌ای که یک کارشناس محیط زیست آن را رد کرد و گفت: درست است که در تهران روزهای پیش از بارندگی، آلودگی هوا تداوم داشت، ولی نمی‌توان گفت که بارانی که طی دو روز اخیر بارید، اسیدی بوده است.

 

تلگرام بومی شد

رئیس مرکز رسانه دیجیتال وزارت ارشاد اعلام کرد شبکه اجتماعی بومی که کدنویسی آن در داخل بوده و شبیه تلگرام است در روزهای آینده رونمایی خواهد شد و مردم می‌توانند به راحتی از کیفیت و سرعت آن استفاده کنند.

 

جدید ترین رسوایی اخلاقی انگلیسی ها

یافته‌هایی که بر اساس تحقیقات جدید روی مراکز دولتی انگلیس در حال انجام است نشان می‌دهد که کارکنان پارلمان این کشور طی چهار ماه گذشته دست‌کم 24 هزار بار به سایت‌های پورنوگرافی و مستهجن سر زده‌اند یا برای ورود به آنها تلاش کرده‌اند.آمار جدید حاکی از آن است که بین ماه‌‌های ژوئن تا اکتبر سال 2017 ،حدود 24هزار و 473 تلاش که به طور متوسط تقریبا 160 درخواست در روز می‌شود از رایانه‌ها و سایر دستگاه‌های متصل به شبکه پارلمانی که توسط نمایندگان مجلس، همکاران و کارکنان استفاده می‌شود برای دسترسی به سایت‌های مستهجن و پورنوگرافی استفاده شده است.

 

رافت اسلامی دست بازداشتی ها را گرفت

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ما به هیچ عنوان موافق بستن همه پیام رسان ها و فضای اینترنت نیستیم، بر لزوم ضابطه مندسازی فضای مجازی و شناسنامه دار شدن فعالان این فضا تأکید کرد و گفت: استفاده از فضای مجازی و پیام رسان ها باید شفاف و با رعایت امنیت ملّی و حقوق مردم باشد.

وزیر بهداشت تاخیر کارانه ها را گردن بیمه انداخت

سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: به علت دیرکرد بیمه ها در پرداخت مطالبات وزارت بهداشت اضافه کار پرستاران و پیراپزشکان با یک تا سه ماه تاخیر و کارانه آنها با 6ماه تا 12 ماه تاخیر پرداخت می شود.

 

اغتشاش،فصل پوست اندازی راهبردی ملت

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما در دوران پوست اندازی راهبردی در منطقه هستیم و ملت های منطقه به هویت خودشان آگاهی یافته و درباره آینده مطلوب خود صحبت می کنند.امیر حاتمی خاطر نشان کرد: امید داریم که این حرکت به آگاهی اسلامی و به اعتماد به نفس منطقه ای منجر شود تا کشورهای منطقه مستقل از بیگانگان با همکاری و همراهی به امنیت مشترک و در نهایت به همکاری های بیشتر منطقه ای و تقویت صلح و دوستی دست یابند.

 

وزارت بهداشت به سنتی ها "نه" گفت

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: لبنیات سنتی غیر پاستوریزه مورد تایید وزارت بهداشت نیست و متاسفانه به علت مصرف این نوع لبنیات در دو سال اخیر با افزایش موارد تب مالت در کشور مواجه شده ایم.

 

 

پلیس مبارزه با مواد هوشیارتر شد

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: میزان مواد مخدر کشف شده در کشور از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال 14 درصد افزایش داشته است. وی ادامه داد: 75 درصد این مواد در مرزها کشف شده که این بیانگر این مطلب است که در زمینه جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور موفقیت هایی حاصل شده است. وی اظهار کرد: 65 درصد این کشفیات مبنا و منشا اطلاعاتی دارد و می کوشیم که با کشف هرچه بیشتر مواد مخدر از توزیع آنها در کشور جلوگیری شود.

 

کمیته امداد آمار اقتصادی داد

مدیر کل شبکه های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: در 9 ماه امسال یکهزار و 900 میلیارد ریال کمک های مردمی در مراکز نیکوکاری این نهاد جمع آوری شد. وی اضافه کرد: هم اکنون 2 هزار و 250 مرکز نیکوکاری و موسسه خیریه در کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) همکاری می کنند که بیشتر همکاری ها در زمینه خدمت رسانی به نیازمندان در زمینه نیازهای پایه و اساسی است.

 

کهریزک به داد کرمانشاهی ها رسید

مدیرجمع‌آوری اقلام اهدایی نیکوکاران موسسه کهریزک از اعلام آمادگی برای پذیرش 200 کودک بی سرپرست، سالمند و معلول زلزله زده کرمانشاه در آسایشگاه های تهران و البرز کهریزک خبر داد. این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

 

گل،بدون نوش دارو ماند

رئیس کانون درمانگران اعتیاد ایران گفت: ماده مخدر گل، درمان دارویی ندارد و افراد معتاد باید به روش «علامت درمانی» مورد درمان قرار گیرند. گل گیاهی مخدر و خطرناک است که با یک بار مصرف، اعتیاد ایجاد می کند و سبب صدمات زیادی در فرد می شود. این ماده قابل کاشت و برداشت است و بصورت گلخانه ای کاشت می شود.بر اساس آخرین آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، در حال حاضر 2 میلیون و 808 هزار نفر در کشور معتاد هستند.

 

ازدواج سفید زنگ خطر را زد

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: هرچند که همباشی سیاه(زندگی مشترک بدون ازدواج) یا اصطلاحا ازدواج سفید، مساله جامعه ما نیست اما به هرحال به اندازه کم وجود دارد و بیشتر، کلان شهرها را تهدید می کند.وی ادامه داد: در این زندگی، افراد نسبت به هم هیچ تعهده حقوقی ندارند اما با هم زندگی و هزینه ها را نصف می کنند و در دنیا الزاما اینطور نیست که همتایان در این زندگی با هم رابطه جنسی داشته باشند و در برخی موارد حتی ممکن است به ازدواج برسد اما تعهد اخلاقی به هم ندارند.

 

زکات خراسانی ها بارور شد

رئیس اداره امور اجرایی زکات خراسان جنوبی با بیان اینکه در مدت ۹ ماه امسال ۷ هزار و ۵۰۰ درخت در راستای شجره طیبه پلاک کوبی شد، گفت: در ۹ ماه ۲ میلیارد و ۳۱۲ میلیون تومان زکات جمع آوری و ۳۱۶ مبلغ برای زکات افتخاری کار می کنند. وی بیان کرد: زکات خراسان جنوبی توسط 518 نفر عامل افتخاری و 316 نفر مبلغ جمع‌آوری می‌شود که زکات جمع‌آوری شده رشد 114 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

 

پلاسکو 200 برابر شد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی گفت: شهرداری و حوزه قضایی همکاری خوبی برای رسیدگی به وضعیت ایمنی ساختمان‌ها دارند و این در حالی است که در تهران ۷۳۰۰ ساختمان داریم که از نظر میزان خطر به پرخطر و میان خطر تشخیص داده شده اند و ۲۴۳ ساختمان از این میان در شرایط بسیار پرخطر هستند و وضعیتی شبیه ساختمان پلاسکو دارند که تا کنون ۷ ساختمان از این ساختمان‌ها پلمب شده‌اند و این کار با اولویت مناطق ۱۱ و ۱۲ همچنان ادامه دارد.

 

چاقی به پایین نشین ها هم سرایت کرد

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به بروز اضافه وزن و چاقی در ۶۰ درصد از جمعیت ایران، افزود: در حال حاضر مشکل چاقی فقط در گروه‌های پر درآمد دیده نمی‌شود، بلکه اقشار کم درآمد با بودجه محدودی که دارند، انتخاب درستی در زمینه مواد غذایی ندارند. از سال گذشته افتتاح دفاتر خدمات سلامت آغاز شده و یکی از وظایف این دفاتر، نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی است. این موضوع در اولویت برنامه‌های وزارت بهداشت قرار دارد تا بتواند کنترل بیشتری در زمینه رعایت کیفیت مواد غذایی داشته باشد. مشکل امروز ما چاقی کودکان است. در حال حاضر ۱۴ درصد کودکان زیر دو سال در معرض اضافه وزن قرار دارند.

 

 

بیمه،معتادان را هم در آغوش کشید

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به مشکل بهره‌مندی معتادان و گروه‌های فاقد مدارک هویتی از بیمه اعتیاد از تصویب آئین‌نامه «حمایت از معتادان بی ‌بضاعت» و توافق بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد.وی تصریح کرد: همکاران ما در حوزه مربوطه در سازمان بهزیستی در حال انجام این هماهنگی‌ها هستند. اولویت اول ما درمان کودکان مصرف کننده مواد مخدر و دریافت خدمات سرپایی توسط آنها است.

 

برج ترامپ در آتش سوخت

منابع خبری در آمریکا از وقوع آتش‌سوزی در برج ترامپ خبر می‌دهند.آتش‌سوزی از جعبه تقسیم برق بر روی بام این برج آغاز شده است. گفته می‌شود، همه چیز تحت کنترل بوده و این‌ آتش‌سوزی کشته یا زخمی برجای نگذاشته است.

 

ایرانوم، رادار ژن ایرانی ها

با راه‌اندازی پایگاه داده‌های ژنی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی زمینه بررسی تغییرات ژنی که منجر به بیماری در افراد می‌شود، در کشور فراهم شد.دکتر کیمیا کهریزی اجرای پروژه ایرانوم را یکی از افتخارات کشور دانست و گفت: این پروژه با هدف کاهش وابستگی بوده است که فاز اول پروژه کشوری "ایرانوم" که شامل توالی‌یابی ژنومیک 8 گروه نژادی ایرانی است.

 

آمار سکته ای پیوند ایران

علیرضا رئیسی اظهار داشت: سالانه بین پنج تا هشت‌هزار نفری که دچار دچار مرگ مغزی می‌شوند، فقط سه هزار و 500 نفر شرایط اهدا عضو دارند در حالی که 25 هزار نفر منتظر دریافت اعضاء هستند. رئیسی عنوان کرد: در بزرگترین بیمارستان کالیفرنیا در آمریکا، سالانه فقط 400 پیوند کبد انجام می‌شود در حالی که فقط در بیمارستان نمازی شیراز شاهد هستیم که این آمار 600 مورد در سال است.

 

 

 

آمار تکان دهنده سلاخی ها در آب های ایران

نیره پور ملائی، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر که در جریان بازرسی یک لنج باری در بندر چابهار که از نیروهای یگان محیط زیست استان سیستان و بلوچستان با همکاری مأمورین دریابانی متوقف‌شده بود 1600 کیلوگرم باله کوسه کشف و ضبط‌شده است، گفت: بر اساس نظر کارشناسان برای به دست آوردن این حجم بال کوسه تعداد حداقل 1400 عدد کوسه صید و کشته‌شده است.

 

هشدار مرغی جدی به دولت

مدیرعامل شرکت تولید کننده تخم مرغ گفت: طی سال جاری به دلیل آنفلوآنزای پرندگان، ۲۵ درصد گله‌های مرغ تخم‌گذار در کشور معدوم شده است و خبر بد اینکه این ویروس در حال انتقال و ورود به واحدهای مرغ مادر است.

 

خیز وزارت نفت برای تعطیلی رشته‌ های استراتژیک

در حالی مسئولان وزرارت نفت تصمیم به حذف رشته‌های استراتژیک میان رشته‌ای از دانشگاه صنعت نفت تهران دارند که این رشته‌ها نقش ممتاز و راهبردی در اداره صنعت نفت در سراسر جهان دارند.اساتید و دانشجویان دانشکده در کنار کارشناسان زبده صنعت نفت به دلیل اهمیت راهبردی این رشته‌ها نگرانی شدید خود را از حذف آنها اعلام کرده‌اند.

 

حمله نیجری ها به آژانس های ایرانی

یکی از جرایم سایبری بین ‌المللی،‌ کلاهبرداری اینترنتی از طریق ایمیل‌ های جعلی است که این نوع کلاهبرداری به "کلاهبرداری نیجریه ‌ای" معروف شده و در این جرم، هکرها یا مجرمین سایبری، تاجران و صرافان و شرکت‌ های صادرات و واردات را هدف قرار می ‌دادند.

 

عامل ۷۰ درصد آلودگی هوای پایتخت مشخص شد

استاندار تهران گفت: موتورسیکلت‌ها، خودروهای فرسوده،کامیون‌های با عمر بالا و اتوبوس‌های فرسوده عامل ۷۰ درصد آلودگی هوای تهران هستند و لازم است بودجه مناسبی برای تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده از وسایل حمل و نقل هیبریدی در نظر گرفته شود.

 

آخرین آمار کودکان زیر ۳ سال شیرخوارگاه‌های کشور

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با ارائه آماری از تعداد کودکان زیر ۳ سال که در شیرخوارگاه‌های سراسر کشور نگهداری می‌شوند بیان کرد: در سراسر کشور هزار و ۵۰۰ کودک زیر ۳ سال در شیرخوارگاه‌ها نگهداری می‌شوند که از این تعداد تنها ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر را کودکان زیر یک سال تشکیل می‌دهند.

 

آمار شوک آور از ایرانیان دو دفترچه ای

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به اینکه ۶ میلیون ایرانی دو دفترچه بیمه دارند از بررسی وضعیت و بدهی بیمه ها در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha