پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
درافشانی

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین بر استفاده از ظرفیت حوزه علمیه و روحانیت در مقابله با آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، محمد درافشانی پیش از ظهر امروز در نشستی با معاون امور طلاب و مدیر روابط عمومی حوزه‌ علمیه استان قزوین، با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه و روحانیت را در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی، امروز حوزه‌های علمیه تا به امروز خروجیهای مناسبی داشته است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه  ظرفیت حوزه‌های علمیه و روحانیت  بسیار مناسب بوده و می‌تواند در خدمت مقابله با آسیبهای اجتماعی قرار بگیرد، تصریح کرد: امروزه با گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه به خصوص در میان قشر جوان وظیفه همه دستگاه‌های مرتبط است تا بتوانیم با برنامه‌ریزی جدی در این راستا گام‌های ارزشمندی برداریم.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده است که با مقوله آسیب‌های اجتماعی به‌صورت دولتی و اجرایی و بخشنامه‌ای نمی‌توان برخورد کرد، عنوان کرد: بهترین راه برای مقابله با این آسیب‌ها اعمال راه‌کارهایی است که در راستای پیشگیری صورت گیرد که نقش روحانیت و حوزه‌های علمیه در این عرصه  تأثیر گزار است.

درافشانی با اشاره به دغدغه جدی و دردمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره آسیب‌های اجتماعی و لزوم حل آن‌ها افزود: اگر مشکلات اقتصادی جامعه به خصوص مسئله بیکاری تا حدودی کاهش یابد، طبعاً آثارش را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مشاهده می‌کنیم و به همین خاطر تقویت توان تولید داخل و بسترسازی برای ایجاد شغل امروز یک تکلیف ویژه مسئولان نظام است.

وی با اشاره به این‌که فضای مجازی آلوده و کنترل نشده از جمله عوامل تشدید آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب و اسلام هرچند که نتوانستند از طریق نظامی بر ما مسلط شوند، در سال‌های اخیر به خصوص از طریق فرهنگ می‌خواهند اهداف شوم خود را محقق سازند که یکی از ابزارهای مهم فعالیت‌های ضد فرهنگی آن‌ها همین بستر فضای مجازی است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: البته فضای مجازی هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید و این مسئله بستگی دارد که چقدر ما  توانایی و مهارت استفاده درست از آن را در جهت اهداف دینی و انقلابی داشته باشیم و به عقیده بنده چنانچه ما از فرصت فضای مجازی درست استفاده کنیم و برای آن  برایش برنامه مشخص داشته باشیم، قطعاً می‌توانیم از همین طریق بر بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی فائق شویم و یا دست‌کم آن‌ها را کاهش دهیم.

وی بر آمادگی بیشتر و همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین با حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha