سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) با بیان اینکه متأسفانه به موضوع عفاف و حجاب توجهی چندانی نمی‌شود، گفت: عفاف و پاک‌دامنی سلامت روانی و روحی زن و مرد را در پی خواهد داشت. عفاف در اولویت است، چون باعث حفظ بنیان خانواده و در کنارش جامعه خواهد شد.

فاطمه صغری حجی پور در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، در بیرجند با اشاره به موضوع مهم حجاب اظهار داشت: حجاب  یک دستور دینی است و از مسائل مهم جامعه ماست و با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شده است.

 وی با بیان اینکه حجاب و ترویج عفاف و حجاب یکی از دغدغه‌های امروز جامعه اسلامی است، گفت: جنگ امروز ما با دشمن جنگ فرهنگی و جنگ ارزش‌ها است و دشمن امروز دو هدف را دنبال می‌کند و می‌گوید باید سبک زندگی ایرانی تغییر کند و غیرت را از مردان بگیرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) بیرجند با تاکید بر این که همه زنان دنیا از هر کیش و آئینی باید ویژگی‌های حضرت زهرا(س) را مطالعه و در زندگی خود نهادینه کنند، ابراز داشت: برای این که بخواهیم هرکدام از زنان ما خیل کثیر باشند باید الگویی مانند حضرت زهرا(س) داشته باشند.

سند 2030 فرهنگ مارا زیر سوال برده است

 حجی پور در ادامه با اشاره به سند 2030، تصریح کرد: این سند با فرهنگ ایرانی اسلامی خیلی تناقض دارد و فرهنگ ما را زیر سؤال برده است.

وی ادامه داد: ما حرف های زیادی برای گفتن در دنیا داریم و علما باید سند بنویسند و برای برطرف شدن بدبختی زنان حرف بزنند، نه اینکه کشورهای غربی برای ما سند آن هم سندی که در فرهنگ و آموزش و پرورش فرزندانمان را تغییر می دهد، بنویسند.

ریشه انحرافات در بی‌عفتی و بی‌حجابی است

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) بیرجند بر ضرورت توسعه فرهنگ عفاف و حجاب تاکید و خاطرنشان کرد: پوشش به‌تنهایی ملاک نیست و پوشش باید همراه با حجب، حیا و عفت باشد.

حجی پور با بیان این‌که وقتی ارزش‌ها معکوس شود عوارض آن به شخص برمی‌گردد، افزود: حجاب داشتن با تحصیل، کار کردن و ... تناقض ندارد، بلکه هر چه بیشتر آزادی زن را در پی خواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) بیرجند با اشاره به این که حجاب و عفاف لازم و ملزوم یکدیگرند و حجاب مقدمه‌ای برای عفاف است، ادامه داد: عفاف و پاک‌دامنی سلامت روانی و روحی زن و مرد  را در پی خواهد داشت. عفاف در اولویت است، چون باعث حفظ بنیان خانواده و در کنارش جامعه خواهد شد.

 حجی پور تصریح کرد: اسلام حدومرز بین محرم و نامحرم را مشخص کرده و اگر دستورالعمل‌های اسلام را رعایت کنیم دچار خسران نخواهیم شد.

دولت به موضوع حجاب توجه درستی ندارد

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس (س) بیرجند اظهار کرد: متأسفانه در دولت به موضوع عفاف و حجاب توجهی که باید باشد نمی‌شود و در این دولت اصلاً به حجاب و عفاف توجهی نشده و نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha