جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاد دهنوی

حوزه/ همایش سبک زندگی اسلامی با موضوع «نقش اخلاق در زندگی» برای طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان گرمه با همکاری اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان و با حضور استاد دهنوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، همایش سبک زندگی اسلامی با موضوع «نقش اخلاق در زندگی» پیش از ظهر امروز برای طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان گرمه و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی گرمه، با حضور حجت الاسلام والمسلمین دهنوی برگزار شد.

این کارشناس امور تربیتی و مشاوره در این همایش گفت: امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) سراسر زندگی‌شان نور و آرامش بود که علت آن هم این بود که عامل به ارزش‌هایی اخلاقی بودند، بنابراین باید ما نیز از این دو بزرگوار الگو بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین دهنوی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌هایی اخلاقی که امام علی و حضرت فاطمه به آن عمل می‌کردند، صداقت بود، اظهار داشت: آن دو بزرگوار هرگز به همدیگر دروغ نگفتند، پس شما نیز هرگز به همسرانتان دروغ نگویید و دغل‌بازی نکنید، با عمل به این ویژگی اخلاقی، زندگی‌تان گلستان می‌شود.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) به امام علی (ع) فرمود: «علی جان من از زمانی که بیاد داری به شما دروغ نگفتم»، این دو نور در زندگی‌شان صداقت داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دهنوی با اشاره به اینکه با توجه به آی » فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا« بعضی از مردان بیمار دل هستند، گفت: بنابراین باید خانم‌ها حواسشان باشد چراکه دختران و زنان امانت هستند.

این استاد حوزه افزود: خانم‌ها امانت شوهرانشان هستند و دختران هم که بالقوه امانت هستند، پس امانت‌دار باشید و اعتماد شوهرانتان را از دست ندهید تا زندگی‌ها دچار مشکل نشود.

کارشناس امور تربیتی و مشاوره با اشاره به ویژگی دوم یک خانواده موفق گفت: امام علی و حضرت فاطمه به همدیگر وفادار بودند و بی‌وفایی نمی‌کردند چراکه وفاداری از ویژگی‌های اخلاقی ارزشمند است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی در بین همسران، وفاداری است، اظهار داشت: تمام این طلاق‌ها چه عاطفی، شرعی و قانونی، فقط و فقط بی‌اعتنایی به همین ویژگی اخلاقی است، ازدیاد طلاق در بین زوجین، به خاطر بی‌اعتنایی به همین ویژگی‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دهنوی تصریح کرد: مردان حق ندارند با زنان نامحرم شوخی کنند و چه عادت غلطی است که مردان یا زنان نامحرم از واژه «جان» در مقابل هم استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردان و زنان باید ویژگی‌های همدیگر را بشناسند، گفت: اکثر مردان زن شناس خوبی نیستند و با ویژگی‌های زنان و روحیات آنان آشنا نیستند، مردان باید هر شوخی و هر کلام ناروایی را نزد همسرشان بیان نکنند و زنان از شگفتی‌های خلقت هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha