شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 گردهمایی سالانه چارگون -سید ابوالحسن نظام دوست

حوزه/ رئیس اداره توسعه سیستم های سازمانی مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در هفتمین گردهمایی سالانه چارگون از میان ۱۴۰۰ سازمان و نهاد به عنوان سازمان سرآمد انتخاب شد.

به گزارشی خبرگزاری «حوزه»، سید ابوالحسن نظام دوست درباره موفقیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در هفتمین گردهمایی سالانه چارگون(سیستم اتوماسیون اداری) اظهار داشت: شرکت چارگون،  نزدیک به 30 سال  است  که در عرصه IT فعال بوده و محصولات مختلفی را وارد بازار کرده و حدود 1400 سازمان بزرگ، متوسط و کوچک از محصولات مختلف این شرکت استفاده می کنند.

وی درباره با راه اندازی چارگون در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: از سال 1388 تعدادی از محصولات چارگون توسط مدیران وقت این دفتر خریداری شد و به تدریج تا کنون اکثر محصولات خریداری و در این دفتر مستقر شده است.

رئیس اداره توسعه سیستم های سازمانی مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به انتخاب این دفتر به عنوان سازمان سرآمد تصریح کرد: شرکت چارگون هر ساله همایشی را در سطح همه مشتریان خود برگزار می کند و سازمان هایی که از لحاظ الکترونیکی و IT قوی تر هستند و محصولات قابل عرضه ای دارند را بررسی کرده و برترین ها را انتخاب و معرفی می کند که سال گذشته دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان سازمان برتر انتخاب شد اما در سال جاری به عنوان سازمان سرآمد معرفی شد. به این صورت که این شرکت از میان 1400 سازمان، هشت سازمان که قوی تر کار کرده بودند را به عنوان سازمان سرآمد انتخاب کرد(چه در حوزه استفاده از محصولات چارگون و چه در حوزه ها و سامانه های دیگر و در عرصه کلی IT).

وی افزود: این افتخار بزرگی است که به عنوان یک سازمان برتر در این فستیوال انتخاب شدیم و تجربیات خود را در اختیار دیگر سازمان ها قرار دادیم و گزارش کار ما را به عنوان سازمان سرآمد و موفق دیدند که این دستاورد خوبی بود و در سالن اصلی نیز معرفی شدیم و این برآورد زحمات همکاران ما بوده است.

* وجود بیش از 20 سامانه فناورانه در دفتر تبلیغات اسلامی

نظام دوست سه عامل مدیران، نیروهای فنی متخصص و خوب را در این موفقیت تأثیرگذار دانست و اظهار داشت: سه مسأله در این موفقیت برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مؤثر بوده است، یکی مدیران خوب و با دید بالا می باشد که اگر چنین مدیران در سازمانی وجود نداشته باشند، رسیدن به چنین هدف هایی نشدنی است. دیگری، نیروهای فنی خوب بوده و ما واقعا به شرکت ها بسنده نکردیم و نیروهای فنی متعهد و متخصص در ریز نرم افزارها مسلط هستند و اکثر نرم افزارها را costume کردیم و در سازمان از آنها استفاده می کنیم. سومین عامل در این موفقیت دفتر، نیروهایی خوب در بخش های مختلف است، ما در حوزه مالی، منابع انسانی و لجستیک نرم افزارهایمان موفق شده اند که استقرار کامل و خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به تعداد سامانه های فناورانه موجود در دفتر تبلیغات اسلامی گفت: یکی سری از محصولات TPS(سیستم های تراکنشی) هستند و از عملیات های روزمره پشتیبانی می کنند و بیش از 20 سامانه در این رابطه در دفتر تبلیغات اسلامی وجود دارد و به خوبی مستقر شده و کار می کنند.

رییس اداره توسعه سیستم های سازمانی مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: دو محصول ویژه در حوزه مدیریت دانش داریم که دو سه سال است که استارت آن(مطالعه و اجرا) را زده ایم و در دو بُعد هوش تجاری(هوش سازمانی) که در واقع مرحله دوم TPS ها بوده و دیتاهایی که جمع آوری کرده ایم را در data warehouse جمع می کنیم و گزارش های استراتژیک برای مدیران می سازیم تا بهتر بتوانند تصمیم گیری کنند و این داده ها تنها ذخیره سازی نشوند بلکه به هنگام تصمیم گیری به کمک مدیران بیایند.

* راه اندازی موتور جست و جوی علمی پژوهشی در دفتر تبلیغات اسلامی

وی درباره وجود موتور جست و جوی علمی و پژوهشی در دفتر تبلیغات اسلامی افزود: بعد دوم در این رابطه، Text-Mining بوده که به دنبال آن هستیم تا دانش سازمانی را از نهان به عیان تبدیل کنیم که اولین گام آن را برداشته ایم و موتور جست و جویی را راه اندازی کردیم و با شرکت سحاب همکاری کرده و این موتور اکنون در حال استفاده است و در واقع یک موتور جست و جوی محتوای علمی پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی می باشد که در حال حاضر در سطح شبکه داخلی دفتر در دسترس است و همه محققین می توانند با جستجوی ساده به محتوایی که در داخل این دفتر است، دسترسی پیدا کنند و این کار بزرگی بوده که صورت گرفته است.

نظام دوست با اشاره به مدیریت فرآیندهای دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: نکته بعدی استفاده از BPMS(مدیریت فرآیندها) است که از سال گذشته در دفتر تبلیغات اسلامی اتفاق افتاده و باید بر روی آن سرمایه گذاری کرده و آن را تکمیل کنیم. در حوزه IT قوی شروع کردیم و فرآیند هایی را که در حوزه اداری(نقلیه، پذیرایی، حضور و غیاب) بود را راه اندازی کردیم.

* طراحی سامانه تصویب ایده پژوهشی در مدیریت فناوری اطلاعات دفتر

وی درباره تصویب ایده پژوهشی گفت: مهم ترین فرآیندی که در سال جاری شروع شده، بحث تصویب ایده پژوهشی بود که در حال انجام است و ایده ای که توسط یک هیأت علمی می خواهد چرخه تصویب را بگذارند، کاملا مکانیزه و با BPMS توسط همکاران ما طراحی شد.

رییس اداره توسعه سیستم های سازمانی مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: یک کمکی هم در بحث بودجه ریزی عملیاتی با گروه بودجه انجام دادیم که بحث نرم افزار ارزیابی بود و نرم افزاری در بستر موبایل راه اندازی کردیم و در منابع انسانی بحث ارزشیابی یک سامانه جدیدی را از ابتدا کدنویسی کردیم که این جزو فعالیت های جدید و در حال توسعه ما است و امیدواریم این بستر IT که وجود دارد، با همکاری تمامی دوستان ما در قسمت IT  در بخش های مختلف و همه همکاران بتوانیم آینده خوب و سرآمدی را برای سازمان و کشور خودمان به ارمغان بیاوریم و روز به روز بهتر باشیم.

وی با تأکید بر پرهیز از انجام کار کاغذی در امور اداری افزود: در بحث فرآیندها که از سال گذشته آغاز شد، آموزش آن را همزمان شروع کردیم و با اعضای هیئت علمی در قم، مشهد و اصفهان این آموزش ها را پیش بردیم. همکاران ما در قسمت فناوری اطلاعات آماده هر گونه آموزش به صورت حضوری و تلفنی هستند. شاید شروع آن سخت باشد و مشکلاتی در ابتدا وجود داشته باشد اما تقاضا داریم با سعه صدر و کمک به این سمت برویم که این مباحث به صورت کامل در سازمان ما استقرار داشته باشد و کار کاغذی و بدون فرآیند در سازمان وجود نداشته باشد و این آمادگی را داریم که در این زمینه به همه بخش ها با مشارکت اداره فرآیندها کمک کنیم تا انجام شود.

نظام دوست در پایان خاطرنشان کرد: کار، کار بزرگی است و امیدواریم خروجی بسیار خوبی در بهینه سازی، سرعت و دقت در تمامی کارها و مأموریت های دفتر به ارمغان بیاورد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha