سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان

حوزه/ جایگاه حوزه ها و مدارس علمیه در جامعه اسلامی بسیار مهم و کلیدی است و از همین مکان است که علما و فضلای بزرگی پا به عرصه اجتماع می گذارند و نقش رهبر و بزرگ جامعه اسلامی را به عهده می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، نشست همفکری هیئت امنای مدرسه علمیه ریحانه النبی سنندج (س) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام محمود صفی زاده، مدیر حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد.

جایگاه حوزه های علمیه در جامعه اسلامی کلیدی است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی در این جلسه اظهار داشت: جایگاه حوزه ها و مدارس علمیه در جامعه اسلامی بسیار مهم و کلیدی است و از همین مکان است که علما و فضلای بزرگی پا به عرصه اجتماع می گذارند و نقش رهبر و بزرگ جامعه اسلامی را به عهده می گیرند .

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: امیدواریم همچنان شاهد رشد کمی و کیفی حوزه ها و مدارس علمیه در سطح استان کردستان باشیم، البته رسیدن به این مهم نیازمند تلاش های همیشگی و مستمر است.

وی عنوان کرد: طلاب چه خواهر و چه برادر در جامعه اسلامی و حتی جوامع غیراسلامی نقش غیرقابل انکاری دارند، لذا باید بیش از پیش به مراکز دینی در کشور و به ویژه این استان توجه شود.

آمادگی سازمان تبلیغات برای تقویت همکاری ها

در ادامه، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با تمام پتانسیل های خود آماده هرگونه خدمت رسانی در مسیر توسعه دینی و اسلامی در این استان است.

حجت الاسلام مختار کرمی تاکید کرد: خوشبختانه اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در این مدت در حد توان خود تعاملات خوبی با حوزه ها و مدارس علمیه کردستان داشته است.

توسعه کمی  و کیفی  مدارس علمیه استان

 حجت الاسلام صفی زاده، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان نیز با اشاره به اهمیت برنامه ریزی مدون برای توسعه کمی  و کیفی حوزه ها و مدارس علمیه، اظهار داشت: خوشبختانه عملکرد حوزه خواهران استان قابل قبول است و در سال جاری برنامه های فرهنگی و مذهبی بسیاری توسط طلاب خواهر در سطح این استان انجام گرفته است.

برپایه این گزارش، در  این جلسه، تصمیماتی به شرح ذیل اتخاذ گردید:

1)حمایت سازمان تبلیعات از مبلغات در ایام تبلیغی و مناسبت ها

2) برگزاری ۸گارگاه آموزشی ویژه خواهران مبلغ با دعوت از اساتید مطرح از استان قم

3) تشکیل چند کانون فرهنگی تبلیغی در حوزه علمیه خواهران استان

4) تشکیل موسسه قرآنی در حوزه علمیه خواهران استان کردستان

5) ایجاد امکان استفاده طلاب خواهر از کتابخانه سازمان تبلیعات اسلامی کردستان

6) اهداء چندین کتاب تخصصی برای تحقیق طلاب خواهر به حوزه علیمه خواهران استان

7) اعزام مربی قرآن برای تدریس تخصصی در حوزه خواهران کردستان

8) دعوت از اساتید حوزه خواهران برای برگزاری گفتمان های دینی در سطح مدارس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha