جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی

مدیر مرکز تخصصی امام خمینی(ره) قم گفت:زمانی که علامه طباطبائی در نجف بودند،‌ مشکلات زیاد در معیشت داشتند؛ ولی هیچ گاه همسرش شکایتی نکرد. این موارد می تواند سیره اخلاقی خوبی برای همسران باشد تا با نگاه به سیره عملی بزرگان درس های خوبی برای بهتر زندگی کردن بگیریم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی در سلسله جلسات درس اخلاق این هفته که با حضور روحانیون و خانواده آنها در مدرسه امام موسی کاظم(ع) در قم برگزار شد، ‌با بیان اینکه یکی از مسائل تربیتی در امور خانواه، روش تبشیری است گفت: تبشیر به معنای این است کسی خبری بدهد که همه شاد شوند.

این کارشناس امور خانواده افزود: در سیره اهل بیت(ع) و دین تکالیفی مطرح شده که  اگر انسان انجام دهد، باعث خوشحالی و ثواب می شود.

وی عنوان کرد: در روایت آمده« اگر همسری پیرو شوهرش باشد، مهریه خود را ببخشد و حرف های او را گوش کند و اگر زنی بر بد اخلاقی همسرش صبر کند، علاوه بر اینکه او با حضرت زهرا(س) محشور  می شود، ثواب هزار شهید به او داده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی عنوان کرد: در روایتی از پیامبر(ص) آمده «همسری که به شوهرش جرئه ای آب دهد، خدا شهری در بهشت به او عنایت و 60 گناه از او را می بخشد».

این کارشناس امور خانواده به نقل خاطره ای از زندگی علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: زمانی که علامه طباطبائی در نجف بودند،‌ مشکلات زیاد در عرصه معیشت داشتند؛ ولی هیچ گاه همسرش شکایتی نکرد. این موارد می تواند سیره اخلاقی خوبی برای همسران باشد تا با نگاه به سیره عملی بزرگان درس های خوبی برای بهتر زندگی کردن بگیریم.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha