جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست طلاب زبان‌دان مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه

حوزه/ باید سهم خود را از این دنیا بگیریم. این سهم خواهی نیاز به حضور مستمر و جدی همراه با برنامه ریزی مستمر و داشتن اراده قوی دارد. باید نیازهای دنیای را سنجید و براساس آن حرکت کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در نشستی با طلاب زبان دان مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران که در ساختمان مرکز مدیریت در قم برگزار شد با بیان اینکه امروز در پیچ تاریخی قرار داریم و می توانیم با کمی برنامه ریزی و طراحی دنیا را عوض کنیم گفت: این مسئله مهم و حساس است و باید همه حوزیان ضرورت آن را درک کنند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه عنوان کرد: در حال حاضر شرایط دنیا طوری است که افراد نخبه زیاد است؛ اما امید کشورهای اسلامی به حوزه های علمیه شیعی است تا این نهاد بتوانند فعالیت های اثر گذار انجام دهند.

مدیر عامل خبرگزاری حوزه با بیان این که امروز امید دنیا به انقلاب ایران و حوزه آن است و باید در شرایط کنونی به اولویت ها پرداخت و بهترین ها را انجام داد، افزود: بعد از جنگ جهانی دوم، شاهد اتفاقات مهم در دنیا بودیم که ازجمله آن، شکل گیری سازمان حقوق بشر بود. در دنیا  تصمیم های مهم گرفته می شود، اگر حوزه و انقلاب در این مسائل نباشند، باید در قرن دیگر افسوس آن را بخوریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری عنوان کرد: باید سهم خود را از این دنیا بگیریم. این سهم خواهی نیاز به حضور مستمر و جدی همراه با برنامه ریزی مستمر و داشتن اراده قوی دارد. باید نیازهای دنیای را سنجید و براساس آن حرکت کرد.

وی افزود: اگربه دنبال نقش تمدنی هستیم؛ باید متمدنانه عمل کنیم؛ اولین خصوصیات در عرصه تمدن سازی، داشتن فکر و شناخت فضای بین المللی است. باید بدانیم در سازمان ملل چه اتفاقی می افتد، اگر ندانیم و اطلاعات نداشته باشیم، چگونه می خواهیم  در عرصه جهانی و مراکز علمی تمدن ساز شویم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری افزود: برای تمدن سازی، لازم است مطالعات تطبیقی داشته باشیم. طلبه ای که می خواهد با اهل سنت مواجه شود و بحث کند؛ چرا  مطالعات تطبیقی نداشته باشد و از فقه مقارن مطلع نباشد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه عنوان کرد: از دیگر خصوصیات تمدن سازی، داشتن مطالعات زیاد و عمیق در حوزه های مختلف و مدیریت در زمان است. آیا این گونه مطالعات را داریم؟ اساسا  نسبت به اوضاع زمان و معاصر احساس مسئولیت می کنیم؟. چه قدر دغدغه مند و برای وقتمان ارزش قائل هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری به مهمترین فعالیت های مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه اشاره کرد و افزود: این مرکز در حال اجرای برنامه ها است تا طلبه ها را بیشتر با زبان آشنا کند و از مبلغین در خصوص چاپ مقالات علمی در سطح  بین الملل حمایت بیشتر شود و از حضور آنها در مراکز علمی و بین المللی بهره ببرد.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه عنوان کرد: جای بسی خوشحالی است، شما مبلغین از فرصت و عمرتان برای یادگیری زبان بین الملل استفاده کرده اید؛ کسی که زبان بین المللی بداند، می تواند در فضای مجازی با دنیا مرتبط باشد، دین را ترویج کند، با گروهای تبلیغی وتوریست های بین المللی که وارد کشور می شوند در ارتباط باشد.

وی افزود: امروز ظرفیت های خاصی در تهران است، طلبه زبان دان می تواند با دانشگاه امام صادق(ع) در ارتباط باشد و از این ظرفیتی که دراختیار دارد، بهره بیشتر ببرید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری افزود: یکی از مسائلی که طلبه زبان دان باید بداند، مطالعات کتاب های شهید مطهری است؛ مسئله ای است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید فراوان دارند. کتب شهید مطهری می تواند برای مبلغ بین الملل اثر گذار باشد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه عنوان کرد: فضای مجازی مسئله مهمی است، چه قدر از این فضا برای پیشبرد اهداف،‌ تولید فکر و ترویج مبانی دینی بهره بردیم؛ تنها توانستیم از مضرات شبکه مجازی بهره ببریم و نمونه آن همین فتنه اخیر بود.

وی افزود: باید از فضای مجازی برای مقابله سازی برنامه های دشمن استفاده کنیم. این نقش مهم است، ولی این نقش بهره برداری نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری افزود: تبلیغ، روحیه و انگیزه می خواهد، مبلغ بین الملل، نیاید ازحضور توریست ها غافل باشد. این غلفت ها باعث شده آنها نسبت به کشور ایران دارای افکار اشتباه باشند.

40/313

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha