پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سمینار روز استقامت و حمایت از مظلومین

حوزه/ مجلس وحدت المسلمین پاکستان سمیناری با عنوان "روز استقامت و حمایت از مظلومین" در شهر کویته برگزار نمود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه؛ مجلس وحدت المسلمین پاکستان در پنجمین سالروز حمله تروریستی خیابان علمدار شهر کویته سمیناری با عنوان "روز استقامت و حمایت از مظلومین" در شهر کویته برگزار نمود.

این برنامه در پنجمین سالروز حمله تروریستی خیابان علمدار شهر کویته که طی آن تعداد زیادی از شیعیان این شهر به شهادت رسیدند، برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ناصرعباس جعفری دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، امام جمعه شهر کویته، نماینده مجلس وحدت المسلمین در پارلمان ایالت بلوچستان، علما، شخصیت ها و فعالان مذهبی و اجتماعی از جمله شرکت کنندگان این سمینار بودند.

حضور خانواده شهدای این حادثه به همراه عکس شهدا از ویژگی های قابل توجه این برنامه بود.

دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان با تاکید بر اینکه در هنگام استقلال پاکستان شیعه و سنی باهم متحد بودند و تقسیمی وجود نداشت؛ اختلافات امروز را ناشی از توطئه های بیرونی دانست.

وی گفت: آمریکا و هم پیمانانش پس از فتنه انگیزی در عراق و سوریه هم اکنون به دنبال ماجراجویی در پاکستان هستند و هدف اصلی آنان تقسیم پاکستان بوده و حربه اصلی آنها نیز ایجاد تفرقه مذهبی و قومی است.

سخنرانان خون شهدا را موجب عزت و قدرت ملت دانستند و گفتند دشمنان ما مانند گروه‌های تکفیری فکر می‌کنند که ما با کشته شدن ضعیف خواهیم شد در حالی که شهادت رمز بقای ما است.

قابل ذکر است که بعد از این حمله تروریستی، شیعیان کویته و نیز شهرهای دیگر دست به تحصن و اعتراض سراسری زدند که منجر به سقوط حکومت ایالت بلوچستان و برکناری سروزیر این ایالت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha