پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام شرفخانی

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور گفت: فعالیت های تبلیغی و ترویجی موجب گرایش مردم به وقف کردن در سال های اخیر شده و باید این روند تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌و المسلمین احمد شرفخانی عصر امروز طی سخنانی در نخستین نشست هم‌اندیشی نخبگان تبلیغی کشور که در محل اعزام مبلغ سازمان اوقاف برگزار شد با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اگر ما بتوانیم در زمینه اطلاع رسانی و نیز فرهنگ سازی کارهای خوب و به روزی انجام دهیم بی شک علاقه و گرایش مردم به وقف بیش از پیش خواهد شد و بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر موقوفات با آن روبرو هستند ، حل می گردد.

وی با اشاره به وجود بیش از 8 هزار بقعه متبرکه در کشور گفت: در حال حاضر از کل تعداد بقاع متبرکه‌ای که داریم کمتر از نیمی از آن ها دارای درآمد پایدار و ثابت دارند و حال آن که ما باید در زمینه درآمد پایدار اقتصادی دیگر بقاع تلاش کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین افزود: از ابتدای انقلاب تا سال 88 ، 13 هزار و 500 وقف در کشور به ثبت رسید و حال آن که از ابتدای سال 89 با انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی و به خصوص فعالیت های رسانه ای تا  امسال به تنهایی بیش از 15 هزار وقف جدید داشته ایم که به لطف الهی آمار خرسنده کننده و بسیار امیدوارکننده ای است.

در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مشکلات جدی در زمینه بقاع و موقوفات را ناظر به مساله دسترسی به آن ها و زایرپذیری برخی از آن ها دانست و گفت: در سطح کشور بیش از 4 هزار بقعه امامزاده به دلیل شرایط و وضعیت سخت جغرافیایی اساساً زائرپذیر نیستند و از این رو برای بهبود شرایط و امکان دسترسی ایجاد کردن نیاز به یک هم افزایی و تلاش بیش از پیش داریم که در این خصوص نهادها و ارگان ها می توانند اوقاف را یاری کنند.

۳۱۳/۸

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha