سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
میرباقری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری بر لزوم بهره گیری از ابزارهای نوین تبلیغی متناسب با شرایط به روز شده جامعه به منظور ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدمهدی میرباقری ، عصر امروز طی سخنانی در اولین نشست هم‌اندیشی نخبگان تبلیغی کشور که در سالن جلسات اعزام مبلغ سازمان اوقاف در قم برگزار شد، با اشاره به این که در دنیای امروز ابزارهایی چون رسانه، هنر، سینما و ادبیات از جمله تأثیرگذارترین ابرازهای نوین تبلیغی به شمار می روند، گفت: آنچه مسلم است این که ما باید متناسب با شرایط و  تحولات روز جامعه پیش برویم و از این رو در زمینه ترویج وقف و مقابله با آسیب های اجتماعی نیز باید از ابزارهای نوین و تاثیرگذار بهره لازم را ببریم.

وی افزود: همچنین لازم است که برنامه‌ای جامع و قوی برای توسعه وقف در کشور در نظر گرفته شود تا شاهد آثار و برکات بیشتری در این باره باشیم و به اهداف حداکثری دست یابیم.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی همچنین با تاکید بر این که در دنیای فعلی یکی از مشکلات و موانع فراروی ترویج وقف، وجود فرهنگ و سبک زندگی سکولار است، خاطرنشان کرد: دانش سکولار به هیچ وجه با دین هماهنگی و سازگاری ندارد به این خاطر که اساساً فرهنگ سکولار و سرمایه‌داری در اصول و مبانی خود با ارزش‌های دینی و اسلامی تضادی آشکار دارد.

وی اضافه کرد: این مساله در حالی یک واقعیت است که از آن سو می دانیم نهاد وقف یکی از سرمایه‌گذاری‌های تاریخی در مکتب اسلام در عرصه های اقتصادی محسوب می شود که در طول چهارده قرن برکات و ثمرات فراوانی در ابعاد درمانی، فرهنگی ، اقتصادی، اجتماعی و غیره برای امت و جامعه اسلامی به همراه داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری همچنین بر لزوم بهره گیری هر چه بیشتر از بیانات و  رهنمودهای مراجع تقلید به منظور تبلیغ در زمینه ترویج وقف در کشور تاکید کرد و گفت: طلاب و علما باید در هر حرکت فرهنگی افراد توانمند را به سمت فرهنگ وقف هدایت سازند چه آن که بی گمان با عملیاتی کردن این موضوع می‌توان به دستاوردهای بسیاری در جامعه اسلامی رسید.

وی در خاتمه یادآور شد: از سوی دیگر ما نباید از اهمیت مساله آسیب‌شناسی در زمینه وقف غفلت کنیم چرا که در این صورت نخواهیم توانست به اهداف مدنظر در کلان مقوله ترویج فرهنگ وقف در جامعه اسلامی دست یابیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha