پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت شهدای هسته ای

حوزه/ زمانی نظام به اقتدار سابق باز خواهد گشت که مسئولین در مسیر اصول، مبانی اسلام و انقلاب قدم بردارند و به دشمن لبخند نزنند و با دیپلماسی غربی ها با آنها سخن نگویند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، فریدون عباسی که در مراسم بزرگداشت شهدای هسته ای که با موضوع دست آوردهای  برباد رفته های برجام در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء در قم برگزار شد گفت: اگر به گذشته برگردیم بعضی ها با انقلاب موافق نبودند؛ ولی امام راحل تفکر دیگر نسبت به حکومت اسلامی داشتند.

این استاد دانشگاه افزود: اگر دستگاهی با اصل تفکر اسلامی و انقلابی مخالف باشد، حرکت های انجام می دهد که انقلاب را با مشکلاتی مواجه می کند و نمونه های از آن را در این دوره و زمانه در مسائل برجام و اقتصاد می بینیم.

وی عنوان کرد: در سال 66 شرایطی ایجاد شد تا به فکر راکتور و شتاب دهنده باشیم، در این موضوعات مباحث جمع آوری و افرادی تربیت شدند تا اینکه امام(ره) فوت کردند. بعد 16  سال اوضاع دردست کارگزاران بود و مباحثی که در آن زمان اتفاق افتاد و به دلیل شرایط آن روزها نمی شد وارد مباحث علمی شد و علنا کارتعطیل شد.

عباسی گفت: در سال 64 فردی درباره مباحث نترونی با من صحبت کرد و چون دراین موضوع فردی برجسته بود شرایطی ایجاد شد تا  شاگردش شوم؛ در این بین مهندس شهریاری از متخصصان برجسته درموضوع نترونی و درادامه شهید محمدی نیز به جمع ما اضافه شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به ترور دانشمندان هسته ای گفت: درسال 82 همین جک استراو انگیسی که الان وزیر امور خارجه است بود و باعث شد پرونده ایران به سازمان بین الملل برود و نتیجه آن آغاز این ترورها در سال 84 باشد؛ در آن زمان  نیروهای امنیتی از  قضیه ترورها باخبر شدند محافظت شدید شد و ترورها در عمل خنثی گردید؛ اما از روی میز غربی ها کنار گذاشته نشد.

وی گفت: عمق فاجعه ترورها  در فتنه 88 به دلیل خلاء اطلاعاتی و نفوذ عوامل دشمن ایجاد شد. شهید علی محمدی تئوریسین قوی بود که 20 سال قبل شناخته شد  ولی بعد از20 سال در زمان فتنه ترور می شود.

عباسی گفت: این شهید مظلوم واقع شده بود چون می خواستند این کاری کنند که مقصراصلی در ترور، نظام است و شهید مظلوم دیگر رضائی نژاد است.

این استاد دانشگاه افزود: شهید رضائی نژاد و شهریاری یک هفته قبل از شهادت طوری با من صحبت کردند که انگار قرار بودند شهید شوند. آنها به من گفتند کشور دیگر با من کاری ندارد ما باید بریم، ولی نظام  به این افراد نیاز داشت.

وی عنوان کرد: امروز درکشور مثل این جوانان زیاد هستند، ولی برای اینکه به آن اقتدار سابق برگردیم، باید در مسیر اصول، مبانی اسلام و انقلاب قدم برداریم و نباید به دشمن لبخند بزنیم وبا دیپلماسی غربی ها با آنها سخن بگوییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha