جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ امام جمعه قم گفت:‌ تریبون‎های رسمی باید در جهت تقویت روحیه همدلی به جای پاشیدن بذر یاس و مچ گیری در خدمت ملت و نظام به مثابه قرارگاه فرهنگی برای نشر معارف و مبارزه با دشمن قرارگیرند؛ زیرا پرداختن به حاشیه ها و رقابت های سیاسی و جناحی بسترساز تفرقه و مشکلات اجتماعی و منافع دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امروز در خطبه‎‏های نماز جمعه این هفته مردم در مصلی قدس قم، با ذکر این مطلب که مبارزه ملت ایران با آمریکا و صهیونیست ها بر سر حاکمیت اسلام و قرآن بوده است گفت: ریشه اصلی دشمنی دشمنان اسلام با ایران اسلامی همین عامل است؛ زیرا این ملت طاغوت را به مثابه غده ای بدخیم و چرکین از دامن این کشور خارج کرد.

وی افزود: ملت ایران پس از پیروزی با دین باوری مسیر پیشرفت و رشد و تعالی مادی و معنوی را بر اساس مکتب قرآن و اهل بیت(ع) دنبال کرد.

امام جمعه فم اطهارکرد: این ملت شیرلوله های نفت را بر استعمارگران بست و جلوی عیاشی ها و عشرت کده و خانه های فساد گرفته شد و این عنصر باعث خشم دشمنان شد؛ ملت ایران با ایمان،‌اقتدار و صبر و مقاومت و اطاعت از ولایت فقیه سی و نه سال است از راهی که در پیش گرفته با صیانت و بصیرت حمایت کرده است.

وی اظهارکرد: دشمنان زخم خورده هم با طرح های شیطانی خود مسیر بازگشت به گذشته تاریک و چپاول و فساد و عیاشی را برای بازیافت نظام پست وفاسد طاغوتی با اغتشاشات برنامه ریزی کردند که با فضل الهی هربار با شکست مواجه شدند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) یادآورشد: باید کلام گهر بار امام سجاد(ع) را دوباره بیان کرد که خدا را شکر که دمشنان ما را از احمق ترین مردم قراردادی ؛در فتنه اخیر نیز ملت ایران با اجماع سازی و خروش و غیرت در فاصله بین 9 دی تا 19 دی در دهه بصیر مطامع دشمن را از بین برد.

وی گفت: شعار قرآنی خداوند به این حوادث آن است که اگر به طغیان و فساد برگردید ما هم به کیفر شما بر می گردیم؛ یعنی هر وقت دشمن به فکر بلوا و آشوب باشد ملت لحظه شناس ایران و خالق 9 و 19 و 13 دی در صحنه حاضر و سر دشمن کینه توز را به سنگ خواهند کوبید.

وی اظهارکرد: این حقیقت را همه در داخل و خارج از کشور بشنوند که ملت ایران در این سالها نشان داد که در مقابل متجاوزان و توطئه گران داخلی و خارجی شکست ناپذیر است.

حجت‎الاسلام والمسلمین سعیدی بیان کرد: در این میان، همه واقفیم که علی رغم تلاش همه دولتمردان در این سالها مشکلات معیشتی و تنگناهای اقتصادی به مردم فشار می آورد؛ این نکته را همه می دانیم که تحقق وعده های مرتبط به معیشت و رفاه مردم موجب افزایش اعتماد عمومی به دستگاه های اجرایی و رضایت مندی نسبی آنها به ویژه قشر محروم شود.

برای اجرای این رضایت مندی باید دو نکته را مد نظر داشت؛ اول اینکه به قول رهبر معظم انقلاب همه ما مسئول هستیم و هیچ کس حق ندارد از مطالبات مردم شانه خالی کند و مسئولیت را به گردن دیگران بیاندازد.

وی گفت: مسئولین باید برنامه کوتاه مدت، عملی و اجرایی برای حل مطالبات فوری مردم طراحی کنند؛ همچنین برای انجام این وظیفه مهم اقدام و عمل انقلابی و ترجیح دادن رضایت عمومی بر رضایت عده ای خاص ضرورت دارد.

وی افزود: با محافظه کاری و تردید و درنظر گرفتن مصلحت مدیران ناکارآمد و ترجیح مصالح این افراد بر مصالح عامه مردم نمی شود به بهبود اوضاع کمک کرد؛ امام علی(ع) به مالک فرمودند که خواص در دوران صلح پرخرج ترین افراد هستند و در دوران سختی یاری کمتری دارند و از اجرای عدل و انصاف ناخشنودتر هستند؛ بنابراین باید در راه حق اعتدال داشته باشی و عدل و انصاف و تلاش در جهت ایجاد رضایت عمومی را مد نظر قرار داشته باشی.

حجت‎الاسلام والمسلمین سعیدی اظهارکرد: شواهد نشان می دهد که در اغتشاشات اخیر طراحی از خارج انجام شده است ولی نباید از بسترداخلی نیز غافل بود به همین دلیل رهبر انقلاب در دیدار با مردم فرمدند که اگر بتوانیم نقاط ضعف درون خود را درمان کنیم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند انجام دهد.

وی افزود:آمریکا و اروپا و ارتجاع منطقه با هدف براندازی نظام اسلامی آمده بودند؛ آنها گمان می کردند که جمهوری اسلامی برخلاف جبهه بیرونی از درون دچار سستی شده است و دچار وسوسه شدند که بخت سیاه خود را بیازمایند، ولی حضور مقتدرانه این امت با ایمان بار دیگر عزت و صلابت نظام را به رخ جهانیان کشید؛ اسراییلی ها سپس گفتند که ایران در درون از چنان قوتی برخوردار هستند که نمی شود آنهارا شکست داد.

وی تصریح کرد: همه می دانیم که برخی از کانال های اجتماعی و فضای مخرب مجازی در آلوده کردن ذهن جوانان تاثیرداشتند؛ شکستن این هیمنه در تسریع در شبکه ملی اطلاعات و اطلاع رسان های داخلی و جلوگیری از امواج فاسد، واجب عقلی و شرعی و ضرورت حیاتی در امنیت ملی است.

وی گفت: همه ابزار دریافت علم و شناخت مورد بازخواست قرار می گیرند و سالم سازی ابزار اطلاع رسانی از وظایف مسئولین است.

حجت‎الاسلام والمسلمین سعیدی اظهارکرد: تریبونهای رسمی باید در جهت تقویت روحیه همدلی به جای پاشیدن بذر یاس و مچ گیری در خدمت ملت ونظام به مثابه قرارگاه فرهنگی برای نشر معارف و مبارزه با دشمن قرارگیرند؛ زیرا پرداختن به حاشیه ها و پرداختن به رقابت های سیاسی و جناحی بسترساز تفرقه و مشکلات اجتماعی و منافع دشمنان است.

وی گفت: تفکیک بین اغتشاش گران وابسته به دشمن و فریب خوردگان فضای مجازی در رسیدگی دستگاه قضا ضرورت دارد؛ نسبت به فریب خوردگان باید با رافت و پیشگیری نسبت به این حوادث برخورد کرد و نسبت به کسانی که نسبت به اسلام و قرآن توهین کردند و خود را در شعار فدای ایران معرفی کردند، ولی پرچم ایران که مزین به نام الله است را آتش زدند باید با قاطعیت رفتار کرد.

امام جمعه قم اظهارکرد: از تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی که با عقلانیت و درایت با حوادث مواجهه کردن تشکر می کنیم.

حجت الاسلام والسملمین سعیدی در ادامه با هشدار نسبت به اعلام تصمیمات تنش زا و التهاب زا و شوک آور به جامعه در بودجه بندی و برنامه ریزی تصریح کرد: باید نسبت به منشا مطالبات مردم مثل مطالبات مالی و فساد اقتصادی و ناکارآمدی مدیران دستگاه ها، راه حل های درست و اجرایی در نظر گرفته شود و اگر این اشتباهات مشمول طول زمان شود، اغتشاش گران قطعا روی همین مساله سرمایه گذاری می کنند.

امام جمعه قم با اشاره به تغییرات اخیر در نهاد نماز جمعه گفت: با تقدیر از مجاهدت های حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه امیدواریم مدیر جدید به سان امر رهبر انقلاب نسبت به تکمیل وتوسعه برنامه ای پیشین وافزایش کیفیت نهاد نماز جمعه در مدیریت جدید موفق عمل کند.

وی در پایان از حرکت فرهنگی و تحسین برانگیز شهرداری قم نسبت به نصب جملات زیبای مقام معظم رهبری تقدیر کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha