پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، مردم این کشور را به پشت سر گذاشتن بحران های موجود با توکل بر خداوند متعال دعوت کرد و گفت: ملتی که رنج های رژیم دیکتاتوری و جنگ های ویرانگر را پشت سر گذاشته، شایستگی است با عزمی راسخ از بحران های سیاسی و اقتصادی عبور کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، مردم این کشور را به پشت سر گذاشتن بحران های موجود با توکل بر خداوند متعال و پیشرفت گسترده دعوت کرد و گفت: ملتی که رنج های رژیم دیکتاتوری و جنگ های ویرانگر را پشت سر گذاشته، شایستگی این را دارد که با عزمی راسخ از بحران های سیاسی و اقتصادی عبور کند.

ایشان با تاکید بر اینکه ما نیاز داریم از میراث های رژیم دیکتاتوری از جمله بروکراسی و سازمانی های قدیمی و بی فائده رهایی یابیم، افزود: بروکراسی لانه فساد است.

آیت الله مدرسی در خصوص رهایی از میراث عقب ماندگی، ملت و مسئولان را به تشکیل نهضتی فرهنگی و اخلاقی برای پایان دادن فرهنگ تنبلی، ناکامی و کوتاهی در عملکرد در زمینه های مختلف، دعوت کرد.

ایشان ادامه داد: باید نظام سیاسی و اداری برای کشور تعیین شود به گونه ای که با روح قانون اساسی مطابقت داشته باشد و سپس بسیاری از خدمات و مسئولیت ها به بخش خصوصی تبدیل شود.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: ملتی که در ساده ترین امور نیازمند دیگران هستند، از تمدن و پیشرفت بهرمند نیستند و در عراق امکانات بسیاری در بخش های کشاورزی و صنعتی وجود دارد که دولت باید از طریق فراهم سازی مستلزمات سرمایه گذاری و ارائه تسهیلات در تخصیص زمین ها، بخش خصوصی را تشویق کند تا مردم برای به  حرکت دادن چرخه اقتصاد وارد عمل شوند.

ایشان مسئولا عراق را به تأسیس شرکت های مشترک میان بخش عمومی و خصوصی و تشویق سرمایه گذاران خصوصی، دعوت کرد تا روند انتقال مسئولیت به آن ها به صورت کامل و بدون خسارت به آن ها انجام گیرد.

در همین راستا آیت الله مدرسی گفت: دولت الکترونیک، روند کنترل و جلوگیری از انتشار فساد را ممکن می سازد و همچنین بار مشکلات مراجعه به اداره ها را از دوش مردم بر می دارد.

این عالم عراقی در خصوص انتخابات آینده و بحران اقلیم کردستان گفت: ما امیدواریم که امور میان پایتخت و اقلیم کردستان به سرعت حل و فصل شود و تا برای انتخابات آینده آماده شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha