پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صبر

حوزه/در شرایطی قرار داریم که حوادث زیادی برای اسلام ایجاد شده،اما، ولیّ خدا در برابر این همه مشکلات قرار دارد و تحمل می کند تا از این تحمل، مردم بهره ببرند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباسی در درس اخلاق این هفته مسجد امام خمینی(ره) شهرک پردیسان  قم که با حضور روحانیون و خانواده آنها برگزار شد گفت: اخلاق همان تطبیق ظاهر و باطن است؛ ائمه(ع) وقتی در مقابل آئینه جمال هستی قرار می گرفتند از خدای متعال درخواست می کردند، ظاهرشان را همانند باطن قرار دهد.

این استاد اخلاق عنوان کرد: قرآن می فرماید، پیامبر(ص) داری خلق عظیم است و اگر کسی می خواست پیامبر(ص) را بشناسد، لازم بود ابتدا قرآن را بشناسد .

وی افزود: برای شناخت قرآن نیازمند تفکر، تدبر،  تعقل و قرائت هستیم؛ اگر این حالت بود و شناخت حاصل می شد، از طریق  شناخت قرآن، شناخت پیامبر(ص) هم ایجاد می شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهار داشت: تفکر امر مهمی است، بسیاری از بزرگان  در نیمه شب مدتها در قرآن تفکر می کردند تا از این طریق معرفت به قرآن در آنها حاصل شود.

این استاد اخلاق عنوان کرد: دو آیه آخرسوره بقره و آل عمران جامع معارف دینی است، در آیات خدا، امر به صبر و تقوای الهی می شود و مسئله ای که باز از صبر مهمتر است  تحمل بر صبر است. در این شرایط حساس لازم است تحمل بر مشکلات داشت تا بتوان بر شدائد پیروز شد.

وی افزود: صبر همانند ایمان و خیلی از مفاهیم قابل تشکیک است و صبر پیامبر(ص) فصل الخطاب صبرها است، اظهار داشت:امروز در زمانی ولایت قرار داریم که دارای صبر خاصی است، چون حادثه عاشورا  را به عینه می بیند، اما ما تنها مصائب حادثه عاشورا را می شنویم.

این استاد اخلاق عنوان کرد: انسان هر چه قدر تحمل نسبت به صبر داشته باشد، توفقیات او نسبت به تکلیف بیشتر می شود؛‌ صبر اقسامی دارد، از جمله صبر بر طاعت، معصیت، درد، عبادت و مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی می باشد. 

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهار داشت: اگر همراه صبر و علم، معرفت نباشد نمی توان در مقابل مشکلات ایستاد و تحمل کرد.

این استاد اخلاق عنوان کرد: در شرایطی قرار داریم که حوادث زیادی برای اسلام ایجاد شده، ولیّ خدا در برابر این همه مشکلات قرار دارد و تحمل می کند تا از این تحمل، مردم بهره ببرند.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha