جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید حسین میرمعزی-معاون پژوهش حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین میرمعزی از مسئولان به خصوص نمایندگان مجلس خواست تا در بررسی لایجه بودجه مانع از کاهش بودجه های پژوهشی کشور شوند.

حجت الاسلام و المسلمین میرمعزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که پژوهش زیربنای توسعه و پیشرفت کشور در عرصه های گوناگون است، ابراز داشت: متاسفانه وضعیت بودجه پژوهش در کشور چندان مناسب نیست و انتظار ما از دولتمردان و نمایندگان مجلس این است که نسبت به حمایت از بخش پژوهش توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان این که البته حوزه مستقل است و بودجه پژوهش آن نیز در ساز و کارهای مربوط به مدیریت حوزه تعیین می‌شود، گفت: ما در سال 96 نسبت به سال 95 با وجود همه مشکلات ، ارتقا بودجه در پژوهش داشتیم اما همچنان محدودیت‌های زیادی وجود دارد ، چه آن که برای فعالیت‌های پژوهشی نیاز به فعالیت‌های زیر ساختی و پرهزینه داریم و حال آن که متاسفانه امکانات و بودجه مناسب در اختیار نداریم.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با بیان این که یکی از دلایل حرکت آهسته در عرصه پژوهش در حوزه و البته مراکز و نهادهای دیگر ناظر به کمبودها و مشکلات بودجه‌ای است، افزود: حمایت از بخش پژوهش در همه مراکز از جمله حوزه لازمه رشد و توسعه پایدار است به خصوص در زمینه های علوم انسانی و اسلامی که تحقیقات و پژوهش یکی از مهم ترین بخش ها در تولید علم به شمار می رود.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha