سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 آیت الله العظمی  نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی بر لزوم توجه هرچه بیشتر طلاب در زمینه پاسخگویی به نیازهای جامعه اسلامی و مقابله در ساحت های مختلف با دشمنان انقلاب و اسلام تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت  آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی با ذکر این مطلب که فعالان فرهنگ دین و علوم دینی مورد عنایت خداوند و قرآن کریم هستند گفتند: کسانی که در قرارگاه‌های فرهنگی و علوم دینی گام می‌گذارند در حالی هستند که ملایک الهی بالهای خود را زیر پای آنها گسترانیده اند.

ایشان افزودند: خداوند کسانی که در حوزه علوم دینی فعالیت می کنند را دوست دارد؛ تلاش در مسیر هدایت جامعه و مبارزه به دشمنان از اهداف اصلی است که باید فعالان فرهنگی و دینی نسبت به آن اهتمام داشته باشند؛ همچنین این فعالان باید باید با همت بلند، اراده و تصمیم قاطع سعی علم‌آموزی کنند تا هر یک چراغی برای عالم اسلام باشند.

معظم له با ذکر این مطلب که دنیای امروز به علوم اسلامی و فرهنگ اهل بیت(ع) نیاز دارد گفتند: هر اندازه باسوادتر باشید؛ پاداش بیشتری از خداوند دریافت می‌کنید. طلب علم لازم است برای خدمت به جامعه، هدایت و راهنمایی باشد. ایشان در ادامه با اظهار این مطلب که انسان ها باید با درس آموزی و هدایت مردم راه انبیا را در پیش گیرند، افزودند: هرکدام از شما باید وزنه ای در علم باشید و در کنار خودسازی به ساختن جامعه نیز مبادرت بورزید؛ امروز تبلیغات دشمنان گسترده است. باید سعی کنیم که فرهنگ اهل بیت(ع) را تبیین کنیم و در مسیر هدایت گام برداریم.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند: طلاب علوم دینی نباید نماز شب را ترک کنند زیرا تهجد و سحرخیزی زمینه علم‌آموزی را برای انسان فراهم می‌کند؛ همچنین شما طلاب باید زمان‌شناس و جهان‌شناس باشید تا بتوانید به نقش‌آفرینی بپردازید. معظم له با ذکر این مطلب که اسلام و انقلاب دشمنان فراوانی دارد تصریح کردند: باید خود را برای مقابله با آنها آماده کنیم؛ بدانید این انقلاب ارزان تمام نشده و کوچه‌ها به نام شهدا مزین است بنابراین باید در راه حفظ این انقلاب گام بردارید.

ایشان اظهارکردند: این انقلاب دینی و اسلامی است و در رأس حکومت باید پیامبر و امام باشد و در غیبت امام رهبری فقیه، مدیر، مدبر و شجاع اداره حکومت را بر عهده گیرد که اکنون این چنین است.

معظم له تصریح کردند: حضرت زینب(س) از مبلغان موفق بودند و کار بزرگی در زمینه معرفی جریان عاشورا و کربلا انجام دادند. باید در نظر داشت بانوان در عرصه تبلیغ می‌توانند بیشتر مؤثر باشند بنابراین در زمینه علم و مبارزه لازم است خود را تقویت کنند. امام خمینی(ره) فرمودند خدمت بانوان به انقلاب بیشتر است زیرا در جبهه و پشت جبهه تأثیرگذار بودند.

معظم له بیان کردند: خطبه حضرت زینب(س) در مجلس یزید بسیار آموزنده است. امروز مدافعان حرم در کنار بارگاه حضرت زینب(س) با صهیونیست‌ها و افراد سرسپرده و هماهنگ با آمریکا مبارزه می‌کنند که نشانه تأثیر سخنان آن حضرت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha