جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قیصریان

حجت الاسلام قیصریان با اشاره به پیشگامی استان اصفهان در اجرای طرح «نسیم مهر» در کشور گفت: مراقبت معنوی از بیماران در قالب طرح «نسیم مهر» با مشارکت ۴۰ نفر از روحانیون در مراکز درمانی و بیمارستان‌های اصفهان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد قیصریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با اشاره به اجرای طرح دفاتر «نسیم مهر» در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان نخستین استان اجرا کننده این طرح در کشور است و از 9 سال پیش تاکنون کارشناسان خود را در دفاتر نسیم مهر در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مستقر کرده است.

وی افزود: 40 نفر روحانی خواهر و برادر در قالب طرح «نسیم مهر»، 100 روحانی برادر به عنوان ائمه جماعات و 12 نفر مشاور زیر نظر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در شبکه‌های بهداشت، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اصفهان و حومه در حال فعالیت هستند. 

معاون دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به الگوگیری استان‌های مرکز و خراسان رضوی از اجرای طرح «نسیم مهر» در اصفهان، بیان کرد: رسالت نسیم مهر این است که کارشناسان خواهر و برادر در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، موضوع مراقبت معنوی از بیماران را بر عهده می‌گیرند و پس از حضور در کنار بیماران و همراهان آنان، توصیه‌هایی را فراخور حال بیمار بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه به تناسب حجم بیمارستان، حداقل یک کارشناس خواهر و یک کارشناس برادر در دفاتر نسیم مهر، فعالیت دارند، گفت: این طرح، یک کار علمی است که کشورهای غربی نیز آن را اجرا کرده اند و در ابتدای حضور بیمار در مرکز درمانی، از او سئوال می‌شود که آیا نیاز به مشاوره دینی دارد یا خیر و پس از آن یک کشیش به وی مشاوره می‌دهد.

حجت‌الاسلام قیصریان با اشاره به نتایج خوب اجرای طرح نسیم مهر خاطرنشان کرد: روحانیون و کارشناسان، به فضل الهی به خوبی با بیماران ارتباط می‌گیرند و مجموعه درمانی، از اقدامات مجموعه نسیم مهر رضایت دارند؛ همچنین بیماران پس از دریافت مشاوره، آرامش خاصی پیدا می‌کنند و زودتر ترخیص می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha