سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 437364
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
ترامپ

حوزه/ الازهر مصر با صدور بیانیه ای اظهارات ترامپ را که گفته بود کشورهای آفریقا و آمریکای لاتین کلاهبردار هستند؛ محکوم کرد و این سخنان را نژادپرستانه و بر خلاف ارزش های همزیستی مشترک و احترام به دیگران دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، الازهر مصر با صدور بیانیه ای اظهارات ترامپ را که گفته بود کشورهای آفریقا و آمریکای لاتین کلاهبردار هستند؛ محکوم کرد و این سخنان را نژادپرستانه و بر خلاف ارزش های همزیستی مشترک و احترام به دیگران دانست به ویژه در این روزها که اظهارات و رویکرد متعصبانه و نژادپرستانه در اسلام هراسانه و تروریستی رواج بیشتری یافته و از این رو این سخنان ترامپ موجب تضییع حقوق ملت ها می‌شود که به سیاست آمریکا تبدیل شده است.

الازهر تاکید کرد: بیان چنین سخنان کینه توزانه ای از سوی رئیس جمهور یک کشور متمدن شایسته نیست و با ادعاهای آمریکا در مورد پیشتاز بودن در زمینه پذیرش مهاجران منافات دارد.

در این بیانیه آمده است: درد و رنج ملت های محروم و بیچاره به هیچ وجه نباید عاملی برای اهانت به آنها باشد بلکه باید انگیزه ای برای کمک و یاری آنها باشد، زیرا تمامی ارزش های انسانی و ادیان آسمانی ما را به گفت‌وگو و همزیستی مشترک دعوت می‌کند و الازهر نیز همواره تلاش کرده است در این زمینه گام بردارد و این ارزش ها را میان شرق و غرب تقویت کند و همواره با گفتمان خشونت و تعصب مقابله کرده است.

الازهر در پایان از مسئولان آمریکا خواست به خاطر این اشتباه فاحش و اهانت آشکار به ملت های رنج دیده و گرفتار جنگ های تحمیل شده توسط غرب، از آنها عذرخواهی کنند و علاوه بر این از تصمیم ظالمانه خود در مورد قدس و ملت فلسطین نیز منصرف شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha