چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید علی اکبر حسینی نژاد

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه از برگزاری انتخابات هشتمین دوره این مجمع در ۱۳ اسفند با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع  نمایندگان طلاب و  فضلای حوزه علمیه قم با حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: در سال 68 به وسیله امام راحل این مجمع با هدف رسیدگی به امور روحانیت و حوزه های علمیه تاسیس شد و تا کنون 7 دوره از این مجمع گذشت و در اسفند ماه سال جاری شاهد برگزاری  هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان خواهیم بود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه افزود: این مجمع در ادامه کار، مورد حمایت رهبر انقلاب قرار گرفت و بر اساس منویات ایشان، قدم های جدی در حوزه برداشته است.

وی عنوان کرد: یکی از این مسائل در مورد حوزه انقلابی بود،برای اجرای این بخش از منویات رهبری در حوزه، کارگروهایی تشکیل شده و 50راهکار عملی برای حوزه انقلابی ارائه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: این راهکارها به شواری عالی حوزه ارائه شد و مورد تصویب این شورای قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در  این دوره 70 مصوبه داشتیم که 80 درصد آن عملیاتی شده  و از جمله آن موضوع افزایش شهریه، رسیدگی به معیشت طلاب، مشاوره تخصصی طلاب، جذب استاد راهنما و مشاور، ارزیابی عملکرد نمایندگان،  مبارزه با جریان های تکفیری و داعش، نهضت تبلیغ و ترویج و کادر سازی برای نظام است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه افزود:  هجرت علما به استان و شهرها برای رشد حوزه علمیه شهرستانها و پاسخ گویی به شبهات از دیگر این طرح ها بوده است.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha