جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
الازهر و اوقاف مصر

حوزه/ تعدادی از ائمه جماعت و خطبای مساجد مصر که اکنون زیر نظر اوقاف مصر فعالت می‌کنند از هیئت علمای بزرگ الازهر خواستند بخش تبلیغات دینی از نظارت اوقاف خارج شده و به الازهر منتقل شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تعدادی از ائمه جماعت و خطبای مساجد مصر که اکنون زیر نظر اوقاف مصر فعالت می‌کنند از هیئت علمای بزرگ الازهر خواستند بخش تبلیغات دینی از نظارت اوقاف خارج شده و به الازهر منتقل شود.

ائمه جماعت مصر در مطالبات خود تاکید کردند بنا بر ماده هفتم قانون اساسی مصر الازهر باید عهده دار تبلیغ و نشر دین و زبان عربی در مصر باشد.

اما رسانه های مصری با پرداختن به این درخواست ائمه جماعت مصر در مورد اجرائی شدن آن اظهار تردید کردند و گفتند این درخواست ها مسئله تازه ای نیست و هر از چند گاهی توسط ائمه جماعت مطرح می‌شود که آخرین بار نیز در سال 2015 مطرح شد و احمد الطیب که در آن دوره تازه به عنوان شیخ الازهر انتخاب شده بود، گفت: مسئله به این سادگی نیست و نیاز به اصلاحات متعدد دارد و الازهر در حال حاضر توانایی پذیرش این نهاد را ندارد، اما باید دید که الازهر در سال 2018 که توانایی این کار را خواهد داشت یا خیر؟

شیخ جابر الطایع رئیس دایره دینی وزارت اوقاف مصر در این زمینه گفت: هماهنگی های زیادی در این زمینه میان الازهر و وزارت اوقاف وجود دارد و البته باید توجه داشت که وزیر اوقاف یکی از اعضای شورای عالی الازهر است و این موجب تقویت این هماهنگی ها می‌شود و الازهر نیز بر اداره تبلیغات نظارت معنوی دارد، اما نظارت اداری بر این نهاد، وظیفه وزارت اوقاف است و این تعارضی با قانون اساسی ندارد، زیرا هماهنگی ها میان الازهر و اوقاف در بالاترین سطح وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha