جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​افسران اداره پلیس نیویورک اجازه ریش گذاشتن پیدا کردند

حوزه/ در پی شکایت مسلمانی که به خاطر ریش بلند از نیروهای پلیس اخراج شده بود، یک توافق دو طرفه میان مقامات شهری و اداره پلیس شهر نیویورک در این باره شکل گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، در پی شکایت یک پلیس مسلمان مبنی بر نقض حقوق مسلمانان در اداره پلیس نیویورک در ایالات متحده، مقامات این شهر به یک توافق دو طرفه با اداره پلیس این شهر رسیده و از این پس افسران پلیس مسلمان می توانند ریش بلندتری داشته باشند.

سخنگوی سازمان حقوقی شهری نیویورک طی مصاحبه با خبرنگاران گفت: ما از نتایج کسب شده در این پرورنده رضایت داریم و بر ایجاد اصلاحاتی داخل اداره پلیس به توافق رسیده ایم. اصلاحاتی که در رابطه با باورهای دینی و نیازهای افسران پلیس باید انجام بگیرد.

این توافق دو جانبه میان شهرداری نیویورک و اداره پلیس در ماه ژانویه به دادگاه فدرال منهتن رسید در حالی که شکایت انجام شده توسط یک افسر پلیس مسلمان با نام مسعود سعید در ژوئن 2016 آغازگر این روند بود. این افسر پلیس مسلمان در اداره پلیس گفته بود که مورد تبعیض نژادی قرار گرفته است و به علت گذاشتن ریشی که 1 میلی متر بلندتر از ریش بقیه همکارانش بوده از کار معلق شده است.

* قانون «منع ریش بلند» یک قانون نانوشته در اداره پلیس نیویورک محسوب می شود

به گفته سعید قانون «منع ریش بلند» یک قانون نانوشته در اداره پلیس نیویورک محسوب می شود. کمی پس از شکایت انجام شده اداره پلیس نیویورک مجبور شد دوباره وی را به سرکار برگرداند و به بررسی داخلی آیین نامه ها در این خصوص بپردازد.

گفتنی است در دسامبر 2016، اداره پلیس نیویورک اعلام کرده بود که قوانین مربوط به «ریش» را تغییر داده و اجازه می دهد افسران پلیس به سبب اهداف دینی بتوانند نیم اینچ ریش بگذارند که به نظر می رسد این قانون به حالت اجرایی درنیامده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha