پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
صهیونیست ها حفاری ها در نزدیکی بیت المقدس را از سر گرفتند

حوزه/ مقامات رژیم صهیونیستی به بهانه ساخت پل عابر پیاده، حفاری در چندین منطقه در وادی الرباح در محله سیلوان واقع در بیت المقدس شرقی را از سر گرفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، مقامات رژیم صهیونیستی روز گذشته، حفاری در چندین منطقه در وادی الرباح در محله سیلوان واقع در بیت المقدس شرقی را از سر گرفتند. این حفاری ها تنها چندین متر از محل اصلی مسجدالاقصی فاصله دارند و بهانه صهیونیست ها برای این حفاری ها ساخت یک پل عابر پیاده بوده است.

به گفته خبرگزاری های محلی فلسطینی، مرکز اطلاعات وادی حلاوه در سرزمین های اشغالی اعلام کرده که این پل عابر پیاده 197 متر طول و 30 متر ارتفاع خواهد داشت. و در صورت اجرای این پروژه بار دیگر بخشی از زمین های شخصی مردم فلسطین به نفع پروژه های شهرک نشینان مصادره خواهد شد.

* شهرک سازی جدید بدون اطلاع رسانی قبلی صاحبان زمین انجام گرفته است

صاحبان زمین فلسطینی با تایید این خبر اعلام کردند که از سرگیری پروژه حفاری بسیار ناگهانی بوده و پروژه شهرک سازی جدید بدون اطلاع رسانی قبلی صاحبان زمین انجام گرفته است و آن ها قصد شکایت دارند.

در این میان بیش از یکصد شهرک نشین صهیونیست تحت محافظت شدید نیروهای پلیس اسرائیل از طریق دروازه مغربی به محوطه مسجدالاقصی، یکی از دروازه های منتهی به مسجد حمله کرده و سعی داشتند مراسم مذهبی در آنجا برپا کنند.

گفتنی است طبق گزارش جدیدی که توسط وزیر اموقاف و امور مذهبی فلسطین منتشر شده، در سال 2017 ، صهیونیست ها و نیروهای نظامی اسرائیل 1 هزار و 210 حمله و تخلف علیه اماکن مذهبی اسلامی و مسیحی در سرزمین های اشغالی انجام داده اند.

این وزیر تاکید کرد که تعداد حمله اسرائیلی ها به اماکن مقدس مسلمانان پس از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اعلام بیت المقدس «اورشلیم» به عنوان پایتخت اسرائیل افزایش داشته است. و براساس گزارش منتشر شده توسط این وزیر حملات صهیونیست ها به مسجد الاقصی در سال گذشته میلادی به صورت ماهانه حداقل 35 تا 45 بار بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha