پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علی مرادی

حوزه/ امام جمعه شهر بیجار گفت: در احادیث ائمه علیهم السلام آماده است که افراد خندان و گشاده روی در اسلام ستوده شده اند، این کلام یعنی اینکه دین اسلام به شدت با رهبانیت و عزلت مخالف بوده و هست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام علی مرادی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت امام صادق (ع) شهرستان بیجار اظهار داشت: اسلام دین تعقل و خرد است و این دین همواره انسان را به تفکر در کائنات و ... تشویق و ترغیب می کند.

امام جمعه بیجار با تاکید بر اینکه دین اسلام بر شادی و سرور اصولی و عقلانی تاکید دارد، عنوان داشت: برخلاف برخی ها که عمدا و یا سهوا اسلام را دین اندوه و غم می نامند، اسلام دینی شاد ولی بر اصول و سیاق قرآنی و مدنی است.

وی با تاکید بر اینکه اسلام همواره انسان را به تعقل درباره خلقت دعوت می کند، ادامه داد: بارها در احادیث ائمه علیهم السلام آماده است که افراد خندان و گشاده روی در اسلام ستوده شده اند، این کلام یعنی اینکه دین اسلام به شدت با رهبانیت و عزلت مخالف بوده و هست.

امام جمعه بیجار اظهار داشت: اسلام افراط در شادی و غم را نیز به شدت نهی کرده است و این دو را، از عوامل دور شدن انسان از خداوند منان می داند.

حجت الاسلام مرادی در ادامه با اشاره به اینکه افراد گشاده روی همیشه در کارهای خود موفق هستند، گفت: پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) همیشه چهره ای خندان و گشاده روی داشت و هرگز کسی ایشان را عبوس و گرفته ندید، لذا این رفتار خاتم الانبیاء برای ما مسلمانان پیام های فراوانی دارد.

وی در ادامه به برخی از مسایل پیش آمده در هفته های اخیر در کشور اشاره داشت و گفت: متاسفانه عده ای فرصت طلب در کشور که خدا می داند از طرف چه کسانی و یا چه سازمان هایی حمایت می شوند از خلوص نیت ملت بزرگ ایران سواستفاده کردند و با راه اندازی اغتشاش صدمات و زیانهای فراوانی به بیت المال و اموال عمومی وارد کردند.

امام جمعه بیجار تاکید کرد: ملت بصیر و آگاه ایران اسلامی سریعا این توطئه و فتنه را درک کردند و با حضور در راهپیمایی هایی عظیم در سراسر کشور، فتنه مذکور را نیز در نطفه خفه کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha