جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امامزادگان بهترین پایگاه های مذهبی برای رشد و آرامش معنوی جامعه محسوب می شوند، گفت: وجود امامزادگان و بقاع متبرکه در هر منطقه بستری را برای رشد و تعالی دینی و فرهنگی فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در دیدار جمعی از روحانیان فعال در بقاع متبرکه و امامزادگان استان، از امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان مکانی برای رسیدن به تعالی و رشد معنوی یاد کرد و گفت: امامزادگان شناسنامه دینداری و ولایت مداری در جامعه اسلامی هستند.

وی با بیان این که امامزادگان بهترین پایگاه های مذهبی برای رشد و آرامش معنوی جامعه محسوب می شوند، افزود: وجود امامزادگان و بقاع متبرکه در هر منطقه بستری را برای رشد و تعالی دینی و فرهنگی فراهم کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امامزادگان پرچم دار مبارزه با ظلم و استکبار بوده است، خاطرنشان کرد: این بزرگواران در راه تحقق حق و عدالت از سوی حکام ظالم و مستبد به شهادت رسیدند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که امروز روحیه ولایت‌مداری را مدیون امامزادگان و خاندان اهل‌بیت(ع) هستیم، افزود: متأسفانه در رژیم گذشته هیچ توجهی به این اماکن ارزشمند دینی نمی شد، اما به برکت انقلاب اسلامی شاهد احیاء این اماکن دینی هستیم.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود به وجود بیش از هزار و 200 امامزاده و بقعه متبرکه در مناطق مختلف مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران از این حیث در سطح کشور جزء استان های نخست است.

استاد حوزه علمیه از امامزادگان به عنوان پرچمداران اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی یاد کرد و خاطرنشان کرد: اگر امروز این استان به‌عنوان پایگاه تشیع می‌درخشد به برکت امامزادگان و بقاع متبرکه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که همه تلاش امامزادگان بقای مکتب اهل بیت(ع) در جامعه بوده است، تصریح کرد: اما دشمنان و بدخواهان دین همواره تلاش کردند تا مانع از گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران از سخنان خود به ظرفیت بالای امامزادگان و بقاع متبرکه در کشور اشاره کرد و افزود: باید از این ظرفیت بالای دینی و فرهنگی در جهت تقویت معارف دینی در جامعه بهره گرفت.

وی از امامزادگان به عنوان مروجان ولایت و امامت در جامعه یاد کرد و با بیان این که همه تلاش امامزادگان آشنایی مردم با اسلام ناب و خاندان اهل بیت(ع) بود، افزود: رواج مکتب تشیع در ایران اسلامی را مدیون امامزادگان و خاندان اهل بیت هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران از امامزادگان به عنوان ملجأ و پناهگاه مردم یاد کرد و با بیان این که امروز در سایه امامزادگان و بقاع متبرکه مردم ما به آرامش معنوی می رسند، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید تلاش کنیم تا امامزادگان به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند.

وی با اشاره به این که یکی از دغدغه های مهم مجموعه اوقاف تحقق رهنمودهای رهبری در تبدیل بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی است، تصریح کرد: در این راستا تاکنون اقدامات ارزشمندی در جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به تلاش دشمن در معنویت زدایی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه ظرفیت ارزشمندی برای تقویت مبانی دینی و معنوی در جامعه محسوب می شوند.

حجت الاسلام حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله مهم وقف اشاره کرد و با بیان این که وقف یک دستور دینی و الهی برای تقویت ارزش های دینی در جامعه است، گفت: تقویت این سنت حسنه دینی بهترین راه گسترش  احکام دینی در جامعه است.

وی وقف را عامل مهمی در حفظ و بقای دین دانست و با بیان این که موقوفات عامل حل بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستند، افزود: اگر وقف نبود امروز ارزش های دینی در جامعه بسیار کمرنگ تر بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha