جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی درمیان

حوزه/ قائم مقام سابق بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با بیان اینکه در ابتدای امر با اصرار این مسئولیت را پذیرفتم گفت: برخی افراد مشاغل مهم و حساس متعددی را اشغال کرده که سبب قفل شدن نظام اداری اجرایی کشور و سبب طرد نخبگان و نسل جوان شده است.

حجت الاسلام علیرضا حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند اظهار داشت: از سال 90 به عنوان معاون آموزش با بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) همکاری داشتم و ابتدای امسال با اصرار و پیشنهاد مدیر محترم بنیاد مهدویت خراسان جنوبی، مسئولیت قائم مقام مدیر را پذیرفتم.

وی افزود: بلافاصله دست به کار شدیم و دوره آموزش مقدماتی مدرسی معارف مهدوی را برای تعدادی از طلاب عزیز برگزار کردیم.

امام جمعه درمیان ضمن بیان اینکه مدیران محترم بنیاد قول داده بودند که تیر ماه سال جاری دوره آموزشی ویژه ای را در مشهد برگزار کنند، اما متاسفانه برگزار نشد گفت: اگرچه در اینجا شرمنده طلاب شرکت کننده در مرحله مقدماتی شدیم؛ اما دوره ای ویژه خواهران در مشهد برگزار شد که حدود ده نفر از خواهران را اعزام کردیم و همین جا از مدیران محترم بنیاد، تشکر می کنم.

وی در خصوص استعفایش از سمت قائم مقامی بنیاد مهدویت استان گفت: شما می توانید مشغله هایی که در وزارت نیرو و شهرستان درمیان دارم به عنوان دلایل استعفای من قلمداد کنید.

* قبلا بصورت تلفنی و شفاهی استعفا داده بودم

امام جمعه درمیان بیان داشت: من حدود یکی دو هفته قبل به صورت تلفنی و شفاهی از مدیر محترم بنیاد در خراسان جنوبی، برادر عزیزم حجت الاسلام والمسلمین خوشخو درخواست پذیرش استعفا داشتم که مدتی را مقاومت کردند؛ اما وقتی اصرار حقیر را دیدند، موافقت کردند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به حضور معاون بنیاد مهدویت کشور در خراسان جنوبی گفت: بخشی از علت حضور حجت الاسلام و المسلمین کفیل، معاون محترم بنیاد در خراسان جنوبی برای تکریم و معارفه قائم مقام بنیاد مهدویت استان بود.

وی درخصوص شرکت نکردن در جلسه تودیع و معارفه قائم مقام بنیاد مهدویت خراسان جنوبی گفت: متاسفانه هم سفر ایشان مصادف شد با اقامه فریضه جمعه و هم حقیر خودم را لایق تکریم ندیدم.

 قائم مقام سابق بنیاد مهدویت خراسان جنوبی افزود: چون واقعاً و قلبا عرض می کنم نتوانستم در این مدت خدمتی را که شایسته مقام حضرت ولی عصر ارواحنا فداه است انجام دهم.

* با اصرار مسئولیت را پذیرفتم

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه من از ابتدا هم با اصرار این مسئولیت را پذیرفتم چراکه مشغله های متعدد را به صلاح کشور نمی دانم گفت: اکنون برخی افراد مشاغل مهم و حساس متعددی را اشغال کرده اند که این، خود باعث قفل شدن نظام اداری و اجرایی کشور و همچنین باعث طرد نخبگان و نسل جوان شده است.

وی تصریح کرد: به نظرم مصلحت است این مسئولیت را یک نفر جوان بپذیرد که مشغولیت و کار دیگری نداشته باشد.

امام جمعه درمیان گفت: وظیفه خود را که کناره گیری در این زمان بود انجام دادیم؛ امیدواریم در تهران هم چه در بنیاد مهدی موعود(عج) و چه در نهادها و سازمان های دیگر از این اتفاقات بیفتد.

* مسئولین ثابت کنند مسئولیت را طعمه نمی دانند

حجت الاسلام حسینی افزود: واقعاً یکی از مطالبات به حق مردم این است که مسئولین و مدیران، اثبات کنند که مسئولیت را طعمه نمی دانند و دنبال عنوان و پست و مقام دنیایی نیست.

وی با بیان اینکه صادقانه  بگویم، اگر چه در این مدت برخی غرض ورزی های شخصي و سطحی را در سنگ اندازی های متعدد برای فعالیت های بنیاد مشاهده کردم که صلاح نمی دانم علنا و با جزییات مطرح شود، تبیین کرد: اما خصوصیات فردی حقیر طوری است که این ها هیچ کدام باعث نمی شود کاری را رها کنم.

* مبارزه با مشکلات را دوست دارم

قائم مقام سابق بنیاد مهدویت خراسان جنوبی تصریح کرد: اصولا مبارزه و جنگیدن با مشکلات را دوست دارم و در این مدت تلاش کردم فعالیت های بنیاد در استان، روشمند باشد و بخش اعظم کار را مردمی پیش بردیم که به عنوان مثال می توان به راه اندازی بخش بانوان در حوزه علمیه خواهران اشاره کرد.

حجت الاسلام حسینی فعالیت های بنیاد مهدویت را نظارت و حمایت از فعالیت های خودجوش مردمی عنوان کرد و گفت: این راهبرد (حمایت از تشکیلات فرهنگی مردم نهاد و حمایت از جوانان انقلابی) مورد تاکید مقام معظم رهبری در اجلاس ائمه جمعه کشور بود.

وی بیان داشت: از حمایت های بی دریغ همکاران عزیزم در مجموعه بنیاد، به ویژه جناب آقای مهندس زینلی و از جناب آقای مهندس امامی مدیر عامل محترم آب منطقه ای استان که با در اختیار گزاردن مکانی به دفتر بنیاد، کمک شایانی به مجموعه نمودند تشکر می کنم.

قائم مقام سابق بنیاد مهدویت خراسان جنوبی گفت: حجت الاسلام والمسلمین خوشخو، مدیر محترم بنیاد، امکانات فعلی را شخصا فراهم آورده و در اختیار مجموعه گزارده و ارتباطات کشوری و بین المللی وی، بسیار در امورات بنیاد پیش برنده بوده است.

حجت الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از موفقیت در گرو شایسته گزینی، پشتکار، تعامل سازنده و تمرکز است؛ اما کمک پروردگار را نیز برای همه ی کسانی که عوامل فوق را فراهم می آورند خواستارم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha