جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان نیوزلند «پناهگاه امن» برای بی خانمان ها بنا می کنند

حوزه/ یک مرکز اسلامی در نیوزلند با جمع آوری کمک های مردمی قصد راه اندازی یک پناهگاه امن برای بی خانمان ها و مردم خیابان خواب دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، مسلمانان نیوزلند قصد دارند یک «پناهگاه امن » برای بی خانمان ها و کارتن خواب های خیابانی بسازند.

مرکز اسلامی نیوزلند معمولا کمک داوطلبانه به پناهندگان و بی خانمان ها ارائه می دهد. در همین راستا یک گروه اسلامی با نام «توقف بی خانمانی» در شش ماه گذشته اقدام  به ارائه غذای گرم به قشر آسیب پذیر در خیابان ها کردند.

لوسی شاه محمدی یک مسلمان نیوزلندی می گوید: دیگر تحمل بار سختی که بی خانمان ها می کشند ندارم و قصد داریم یک پناهگاه برای بی خانمان ها در شهر اوکلند، بزرگترین شهر نیوزلند راه اندازی کنیم.

این بانوی مسلمان 46 ساله نیوزلندی مائوری تبار در ادامه گفت: ما از مسیرهای مختلفی برای کمک و تسکین حال نیازمندان رفته ایم. اگر تک تک ما برای کمک به آن ها تلاش کمی  انجام دهیم به تدریج خواهیم دید که این معضل ریشه کن خواهد شد.

محمدی که پس از ازدواج با همسرش به دین اسلام گرویده با افشای تجربیات تلخی که در دوران کودکی با آن ها روبرو شده، ضمن ابراز همدردی با بی خانمان ها و رنجی که می کشند گفت: من این رابطه را احساس می کنم و آن ها را دوست دارم. شادی و رضایتی که از دیدن لبخند بر لبان یک بی خانمان به من دست می دهد غیرقابل توصیف است. به علاوه در فصل زمستان و با آغاز سرمای وحشتناک نگران حال آن ها هستم.

بومی های مائوری در نیوزلند

مردم مائوری در واقع بومی های نیوزلند هستند. طبق آخرین آمارگیری انجام شده در سال 2013، تقریبا 600 هزار مائوری در نیوزلند زندگی می کنند که 15% جمعیت این کشور را به خود اختصاص داده اند. آن ها دومین اقلیت در نیوزلند هستند و 140 هزار مائوری تبار نیز در کشور همسایه استرالیا زندگی می کنند.

درحالی که 48.4% مائوری ها مسیحی هستند، درصد پایینی از آن ها به دین اسلام گرویده اند.

گفتنی است براساس آمار تعداد مسلمانان مائوری در پایان قرم بیستم رو به افزایش گذاشته و تا سال2006 به بیش از 1 هزار نفر رسیده است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha