جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نظری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: دشمنان امروز با ایجاد دلهره و تغییر در ارزشها و باورها، روحیه ی مردم را برای پایداری و ایستادگی تضعیف می کنند و در جنگ نرم از داخل جبهه خودی،هم مقاومت مردم را نیز را کاهش می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی صبح امروز در نشست بصیرتی، سیاسی  طلاب و اساتید مدرسه علمیه شیخ الاسلام به مسئله جنگ نرم از سوی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: معمولاً زنجیره ای از تهدیدات توسط دشمنان به وجود می آید و این زنجیره از به وجود آمدن احساس تهدید شروع شده و تا تشدید عوامل و شرایط گوناگون و برخورد منافع بین کشورها ادامه می یابد.

وی افزود: هنگامی که منافع حیاتی و مهم هر جامعه مورد تهدید قرار می گیرد، امنیّت آن جامعه  نیز مورد تهدید قرار گرفته که باید در این عرصه هوشیار باشیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: دشمنان با استفاده از ابزار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، برای ایجاد رعب در مردم و به وجود آمدن شرایط بحران و نگرانی های اجتماعی، سیاسی و در خطر قرار دادن ساختارهای سیاسی و اجتماعی کشور تلاش می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان داشت: مردم و مخصوصاً نخبگان و کارشناسان در جنگ نرم جزو گروه های هدف هستند و دشمن سعی می کند به طرف مقابل خود اعمال قدرت نماید و بدون استفاده از زور و با استفاده از شیوه های پیچیده و غیر مستقیم، طرف مقابل را به تأیید و انجام اعمال نا خواسته ای وادار می کند.

وی افزود: دشمن برای نفوذ و دستیابی به اهداف خود به صورت های گوناگون عمل می نماید و با ایجاد تغییر در افکار و آراء نخبگان و کارشناسان برای به وجود آمدن تردید در ارزش ها و باور ها و سپس با ایجاد تغییر در افکار توده های مردم و پذیرش اهداف و ارزش های مورد استفاده دشمن فرصت تهدید و اعمال قدرت دشمن را عملی می نماید.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروزه بهره گیری از رسانه ها و ساخت فیلم های سینمایی و برنامه های تلویزیون ماهواره ای برای تغییر تدریجی ارزش ها و باور های مردم از شیوه های جنگ نرم است.

وی افزود: دشمن با صرف هزینه کمتر از طریق جنگ تبلیغاتی و جنگ روانی و به صورت غیر مستقیم، فشار روانی و فرهنگی را به توده مردم اعمال می کند و با ترغیب مردم و تشویق غیر مستقیم آنان، اهداف خود را به دست می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهار کرد: به کارگیری تبلیغات، شایعه پراکنی، تخریب ارزش ها و عقاید، نشر اطلاعات غلط و برانگیختن احساسات و هیجانات، از روش های این نوع تهدید دشمن است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha