جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سبحانی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت گفت: اخلاص در انجام تحصیل و تبلیغ از رموز موفقیت طلاب و مبلغان است .

حجت الاسلام محمد رضا سبحانی در گفتگو با خبرنکار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه موفقیت تهذیبی و تحصیلی مبلغان بویژه طلاب جوان به عوامل متعددی بستگی دارد، گفت: اولین شرط موفقیت طلاب جوان، اخلاص در تهذیب و تحصیل است؛ به گونه ای که طلاب از همان بدو ورود به حوزه باید با انگیزه الهی در راستای کسب معنویت درونی و آموزش علوم حوزوی همت خود را بکار گیرند تا بتوانند در مسیر تحصیل و تبلیغ موفق و کارآمد باشند .

وی با بیان اینکه در کسب علوم دینی و حوزوی باید تنها انگیزه الهی داشت و با این انگیزه توفقیات  کسب نمود اظهار داشت: تنها طلابی می توانند در آینده چشم انداز تبلیغی موفقی داشته باشند که معنویت درونی و کسب علوم را با انگیزه الهی دنبال نمایند .

 امام جمعه موقت کوهدشت و استاد حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه طلاب باید با بهره گیری از آیات قرآن و کتب گرانبهای دینی راه هدایت و سعادت را طی نمایند خاطر نشان کرد:توسل به قرآن ،انس با این کتاب انسان ساز الهی و توسل به سیره ائمه اطهار(ع) بویژه امام عصر(عج) می تواند مکارم اخلاقی و علمی را در وجود طلاب نهادینه کند و آنان را در انجام رسالت تبلیغی موفق سازد .

حجت الاسلام سبحانی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه ریزی و نظم نیز از دیگر رموز موفقیت طلاب و مبلغان جوان در انجام رسالت تبلیغ است گفت:طلاب باید با شور ،انگیزه  و بصورت مستمردر کلاس های درس و مباحثه حضور یابند و لحظه ای دست از تلاش و مباحثه برندارند .

وی در پایان با اشاره به اینکه طلاب باید قدر جایگاه خود را بدانند گفت:هر طلبه ای که بخواهد پبشرفت معرفتی و علمی داشته باشد باید نسبت به امور، نظم و برنامه ریزی اهتمام جدی داشته باشد .         

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha