جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهندس وحید میرزایی معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم

حوزه/ حلقه های کتابخوانی ویژه کم سوادان در کتابخانه های عمومی استان قم راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مهندس وحید میرزایی معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم طی سخنانی در نشست مشترک با حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا، معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم بر لزوم ایجاد و تقویت تعامل و همکاری های دوجانبه در راستای اهداف مشترک میان این دو نهاد مهم فرهنگی و تربیتی تاکید کرد و گفت کتابخانه ها با اجرای ویژه برنامه های متنوع فرهنگی از ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برای جذب نوسوادان، کم سوادان و ... برخوردار هستند، ضمن آن که اداره کل کتابخانه ها آمادگی دارد با تشکیل نشست های دورهمی با کتاب و ...، فرصت مطالعه مفید را برای نوسوادان و کم سوادان در کتابخانه ها فراهم کند.

وی افزود: در سال های گذشته کتاب هایی ویژه کم سوادان، در اختیار کتابخانه های عمومی در مناطق محروم و کم برخوردار با هدف تشویق به امر خواندن و سوادآموزی قرار گرفت که مورد استقبال بانوان خانه دار نیز واقع شد.

میرزایی همچنین گفت: بسیار امیدواریم که با ایجاد تفاهم نامه ای مشترک و راه اندازی بخش هایی ویژه نوسوادان با منابعی قابل استفاده برای این عزیزان، گامی موثر و روبه جلو در حوزه ترویج کتاب برداریم.

وی در خاتمه گفت: نشست های ویژه کتاب خوان و تشکیل حلقه های دورهمی در کتابخانه های عمومی استان از جمله فعالیت های ارزشمند ما در رابطه با کم سوادان و نوسوادان قمی است تا آن ها را هر چه بیشتر با فرهنگ خوب کتاب و کتاب خوانی آشناتر سازیم.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha