شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسین بنیادی

حوزه/ رهبر معظم انقلاب در اولین نامه ای که به جوانان غرب اروپا نوشتند، آنها را دعوت به نگرش مستقل به دین اسلام کرده اند و از نخبگان اروپایی خواستند نگاه مستقل به دین داشته باشند، این نمونه ای از کاربرد درست از فضای مجازی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد آسیب های اجتماعی و نقش نخبگان جامعه در کاهش این آسیب ها گفت: رهبر انقلاب با تعابیر مختلف از نخبگان می خواهند که به فکر آسیب های اجتماعی و رفع آن باشند.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: نقش نخبگان هر جامعه قطعا در کاهش آسیب های اجتماعی و حفظ وحدت و یکپارچگی مؤثر است.

این استاد حوزه با بیان اینکه جامعه اسلامی از فضای مجازی ضربه خورده و دچار آسیب های فراوانی شده و نمونه آن همین آشوب های اخیر بوده، اظهار داشت: مشکل این است فضای مجازی در کشور رها است، تلاش مفیدی در کنترل این فضا ایجاد نشده است.

وی افزود: مسئولیت فضای مجازی، بخشی مربوط به دستگاهای ذی ربط و عمده ای از آن، مربوط به فرهنگ سازی است. باید نخبگان وارد میدان شوند و نسبت به استفاده از فضای مجازی فرهنگ سازی کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: فضای مجازی چاقوی دولبه است در عین حال که آسیب می رساند، برکاتی هم دارد و در ابعاد مختلف از فضای مجازی می توان به نفع دین و انقلاب بهره برداری کرد.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: اگر قصد استفاده از فضای مجازی را داریم و می خواهیم از این فرصت استفاده کنیم، لازم است قانونی برای آن تعریف کرد.

این استاد حوزه گفت: اگر چه الان قانونی برای استفاده از فضای مجازی هست، ولی معتقدم در این زمینه به قانون عمل نمی شود، چون تنها اسم قانون را یدک می کشد و در عمل همان بی قانونی موج می زند، اگر قانونی برای استفاده از فضای مجازی بود، شاهد مشکلات اخیر در کشور نبودیم.

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: رهبر معظم انقلاب در اولین نامه ای که به جوانان غرب اروپا نوشتند، آنها را دعوت به نگرش مستقل به دین اسلام کرده اند و از  نخبگان اروپایی خواستند نگاه مستقل به دین داشته باشند، این نمونه ای از کاربرد درست از فضای مجازی است.

 وی ابراز داشت: رهبر انقلاب در مورد فضای مجازی تاکید کردند و گفتند، بنده معتقدم « اهمیت فضای مجازی کمتر از اهمیت انقلاب نیست»؛ فضای مجازی  می تواند انقلاب را صادر و در عین حال برای انقلاب مشکل ایجاد کند.

۴۰/۳۱۳

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha