پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خاخام یهودی

حوزه/ خاخام یهودی گفت: ما از اقدام ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی متاسفیم و از فکر کردن به عواقب وخیم چنین تصمیمی لرزه بر اندام ما می افتد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یسرول دوید داوید ویس خاخام یهودی که برای مشارکت در کنفرانس حمایت از قدس به مصر سفر کرده پیش از برگزاری این کنفرانس گفت: یهودیان اصیل به هیچ وجه اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسند و قدس را هم پایتخت این رژیم نمی دانند و صهیونیستم جنبشی است که رژیم اسرائیل را ایجاد کرد و این درست بر خلاف اعتقادات سنتی یهود است.

وی افزود: ما یهودیان برای تمام جهان آرزوی صلح داریم و مایل به جنگ یهودی - اسلامی نیستیم. ما شهروندان آمریکا هستیم و از ترامپ رئیس جمهور آمریکا می خواهیم به دنبال راهی برای صلح باشد.

این خاخام یهودی تاکید کرد: خاخام های یهودی در تمام جهان از روز اول با جنبش صهیونیسم مخالف بوده اند و تمام رهبران دینی برجسته یهودی در طلیعه مبارزه با صهیونیسم بوده اند.

خاخام ویس ادامه داد: اشغالگران صهیونیست در سال 1948 ویرانی و رنج را برای عرب ها و یهودیانی که تا آن زمان با صلح زندگی می کردند به ارمغان آورد و پس از رژیم اشغالگر در سال 1967 توسعه یافت و شهرک های یهودی نشین توسط آنها در سرزمین های اشغالی ساخته شد و این اقدام تمرّدی آشکار علیه تورات و موجب افزایش کشتار در منطقه شد.

وی خاطرنشان کرد: ما از اقدام ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی متاسفیم و از فکر کردن به عواقب وخیم چنین تصمیمی لرزه بر اندام ما می افتد و از این رو اعلام می کنیم که اسرائیل را به عنوان کشور یهودی به رسمیت نمی شناسیم و آنها نمایندگان یهودی ها نیستند، زیرا یهودیان سرتاسر جهان با این رژیم مخالفند و یهودیان حقیقی تمایلی به حاکمیت بر هیچ نقطه ای از زمین را ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha