چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
روحانیون کاروان ها

حوزه/ نشست هم‌اندیشی مدیران و روحانیون کاروان‌های هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان قم در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نشست هم اندیشی مدیران و روحانیون کاروان های هجدهمین دوره عتبات دانشگاهیان استان قم با حضور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور و مدیر کل حج و زیارت استان قم، در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

*زیارت عتبات فرصتی مناسب برای توسعه فضای معنوی در دانشگاه ها

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری، مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان قم، ضمن خیرمقدم به مدیران و روحانیون اظهار کرد: در دوره هجدهم، تعداد کاروان‌های دانشگاهیان استان قم، 38 کاروان است که اعزام آنها از دوم بهمن شروع می شود و تا نیمه های اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان استان قم، بر لزوم برقراری ارتباط مدیران و روحانیون کاروان ها با زائران دانشگاهی از پیش از سفر تأکید کرد و افزود: باید آگاهی های لازم به زائران دانشگاهی داده شود تا در سفر، بهره معنوی بیشتری برده شود.

*برنامه ریزی افزایش مدت اقامت دانشگاهیان در سفر عتبات

سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا فقیهی، ضمن برشمردن آثار و برکات این سفر معنوی برای دانشگاهیان به روند اجرای این سفر و اقدامات صورت گرفته پرداخت و اظهار داشت: در تلاشیم برای اینکه زائران از کاظمین و سامرا بهره بیشتری ببرند، سفر را هشت روزه برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، یکی از اقدامات این دوره را همکاری صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بیان کرد و گفت: دانشجویان زیرپوشش این وزارتخانه می‌توانند از وام زیارتی برخوردار باشند که پرداخت اقساط آن، پس از دوره دانشجویی است.

*مدیران کاروان ها باید از گروه دانشگاهیان باشند

در ادامه اکبر رضایی با بیان ویژگی‌های کاروان‌های دانشگاهیان، گفت: ما، مدیران کاروان‌های دانشجویی را با حساسیت انتخاب می کنیم و سعی داریم که از خود دانشگاهیان باشند.

مدیر کل حج و زیارت استان قم به مدیران توصیه کرد که همکاری لازم را با ستاد عتبات دانشگاهیان داشته باشند و کوتاهی نکنند.

در پایان این نشست، مدیران و روحانیون کاروان‌های دانشجویی به بیان پیشنهادات و انتقادات خود درباره برنامه‌های عتبات دانشگاهیان پرداختند.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha