جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحدت

حوزه/ آخوند رستگاری با بیان اینکه اهل سنت و اهل تشیع ایران در تمام عرصه‌ها دوشادوش یکدیگر بوده و به پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌پردازند، گفت: اهل سنت به سبب اعتقادات راسخ خود همواره پشتیبان رهبری بوده و با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب، وحدت را سرلوحه کار و زندگی خود قرار داده‌اند.

آخوند حاج نظر رستگاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: دشمن، وحدت امت اسلامی و اسلام را مورد هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه تفرقه خطرناک‌ترین آفت سعادت و خوشبختی مسلمانان است، افزود: بر همین اساس، امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی و با درک صحیحی که از شرایط جهان و وضعیت مسلمانان داشتند، وحدت را در سرلوحه امور قرار دادند.

آخوند رستگاری با بیان اینکه اهل سنت و اهل تشیع ایران در تمام عرصه‌ها دوشادوش یکدیگر بوده و به پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌پردازند، گفت: اهل سنت به سبب اعتقادات راسخ خود همواره پشتیبان رهبری بوده و با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب، وحدت را سرلوحه کار و زندگی خود قرار داده‌اند.

وی امنیت، سربلندی، اقتدار و بقای امت اسلامی را نشأت گرفته از وحدت دانست و اظهار داشت: شیعیان و اهل سنت نباید فریب دشمن را بخورند و اگر امت اسلامی متحد باشد، دشمن نمی‌تواند به آنان ضربه بزند.

مدير مدرسه علمیه اهل سنت روستاي بگ پولاد از توابع شهرستان راز و جرگلان با اشاره به تأکید امام راحل (ره) بر وحدت بین مسلمانان، تصریح کرد: امام خمینی (ره) وحدت را دستیابی به کمال، بزرگی و رمز پیروزی انقلاب اسلامی و سرافرازی مسلمین و تفرقه را گناه و خیانت به اسلام و مسلمین می‌دانستند.

وی گفت: امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی و با درک صحیحی که از شرایط جهان و وضعیت مسلمانان داشتند، وحدت را در سرلوحه امور قرار دادند.

آخوند رستگاری با اشاره به اینکه تفرقه خطرناک‌ترین آفت سعادت و خوشبختی مردم است، تصریح کرد: بروز اختلاف علاوه بر اینکه امت را به هلاکت می‌رساند با کشاندن آن‌ها به سراشیبی گناه، میان آنان و دینشان جدایی می‌افکند.

وی اظهار داشت: قرآن کریم با دعوت به وحدت، عقیده و اندیشه بشری را از آفت سرکشی و حسادت آزاد می‌سازد و دل‌های مؤمنان را در پای بندی به شریعتی که پیامبر اکرم (ص) آن را به ارمغان آورده است، تحکیم می‌بخشد.

مدیر حوزه علمیه رحیمی راز و جرگلان، همچنین دین اسلام و پای بندی به آن و به کتاب آسمانی را عامل نجات و سعادت مسلمانان دانست و افزود: پیامبر اکرم (ص) امت خود را به اساس وحدت یعنی چنگ زدن به ریسمان الهی و متفرق نشدن از آن دعوت کرد.

وی خاطرنشان کرد: تمسک به قرآن مایه وحدت امت اسلامی و خروج از ظلمات است لذا دشمنان این مهم را دانسته و همواره بر تفرقه‌افکنی آن‌هم به نام اسلام اقدام می‌کنند که باید هوشیار بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha