جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: پدر و مادرها باید از مکه رفتن‌ها و یا زیارت های چندین و چند باره خودداری کرده و بخشی از هزینه‌ها را صرف ازدواج جوان خود کرده و او را در این راه تنها نگذارند؛ چراکه کمک به تامین مایحتاج زندگی یک جوان نزد خداوند بسیار پسندیده‌تر از زیارت‌های چندین‌باره است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه، توکل به خداوند را عامل اصلی غلبه بر مشکلات اقتصادی نام برد و گفت: هرگز نباید از ترس شرایط بد اقتصادی از ازدواج و یا صله‌رحم سر باز زد؛ چراکه خداوند خود روزی دهنده است.

وی موضوع فرهنگ را یکی دیگر از ابعاد اصلی در مسئله ازدواج دانسته و بیان داشت: سخنرانی‌ها و آگاهی‌بخشی‌های روحانیت در مساجد و حسینیه‌ها، رسانه‌ها و مطبوعات و هم‌چنین صدا و سیما با پخش فیلم‌ها، برنامه‌ها و مستندات می‌توانند نگاه جوانان به موضوع ازدواج را تغییر داده و فرهنگی صحیح را در این خصوص مطرح نمایند که سبب تشویق جوانان به امر ازدواج شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین به نقش والدین در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: پدر و مادرها باید از مکه رفتن‌ها و یا زیارت های چندین و چند باره خودداری کرده و بخشی از هزینه‌ها را صرف ازدواج جوان خود کرده و او را در این راه تنها نگذارند؛ چراکه کمک به تامین مایحتاج زندگی یک جوان نزد خداوند بسیار پسندیده‌تر از زیارت‌های چندین‌باره است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: عمل‌کردن دولتمردان به وظایف خود بهترین معروف‌ها بوده و نقطه مقابل آن بدعمل‌کردن مسئولین به وظایفشان است که می‌توان آن را بدترین منکرها در جامعه دانست.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: این که مسئولین و دولتمردان خود را خادم مردم و جوانان بدانند و اقدامات خود را بر اساس این موضوع قرار دهند بهترین معروف‌ها است.

 حجت الاسلام والمسلمین عباسی اجرای امر به معروف و نهی از منکر از سوی دولتمردان را عامل اصلی تحقق این فریضه بزرگ در کشور دانست و  بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر عمومی و لسانی اگرچه از اهمیت بسیار والایی در جامعه برخوردار است ولی به خاطر نبود شرایط مناسب تاثیرگذاری لازم را نداشته و در مقابل امر و نهی‌های بزرگتر تنها همچون مسکنی ضعیف عمل خواهد کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha