پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سلامی

حوزه/ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: جهاد، مشخصه اصلی جهان اسلام است، امروز همه جا میدان جهاد علیه اسلام و مسلمانان و جهان اسلام شده است، چرا که استکبار به قدرت واقعی مسلمانان پی برده اند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه عاشورا در تبریز با اشاره به مقطع حساس انقلاب اسلامی عنوان کرد: اسلام برای باز کردن غل و زنجیر بردگی، برای آزاد کردن انسان‌ ها از اسارت، اجتناب از طاغوت، احیای کرامت انسان ‌ها و ایجاد روح حریت، آزادگی و تحقق عدالت ظهور کرد.

وی با بیان اینکه اسلام در هر عرصه با دشمنانی روبه روب بوده است، ادامه داد: در ابتدای ظهور اسلام نیز همه کفار و مشرکان صف آرایی کردند و پیامبر اسلام(ص) با مردمی ضعیف و اندک از قدرتمندان آن روز عبور کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به نقش انقلاب اسلامی ایران در معرفی اسلام واقعی به جهانیان گفت: امام خمینی(ره) بیرق آزادی و استقلال را با انقلاب اسلامی برافراشت و همه منافقان و مستکبران مانند صدر اسلام مقابل آن ایستادند اما یک تاریخ سختی آفریده شد.

وی تاکید کرد: ملت بزرگ ایران به برکت رهبری امام (ره) و رهنمودهای حیاتی امام خامنه ‌ای توانست در این ۴۰ سال بر طاغوت‌ های بزرگ فائق آمد و پیچ های خطرناکی را گذراند.

سلامی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا بی ‌بدیل ترین قدرت تاریخ بشر از جهت مظاهر مادی و سیاسی و فرهنگی است، تصریح کرد: همین قدرت بزرگ در این چهار دهه تنها شکست خوردن را از ما آموخته است، روزگاری استعمارگران تمام تمرکز خود را بر این کشور گذاشتند تا به تاریخ کشور ما برگردند براین اساس، یک جنگ هشت ساله جهانی را مدیریت کردند.

جانشین سپاه انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد: ملت ایران با تکیه بر قرآن ایستاد و با الهام از عاشورا و ولایت فقیه، دشمنان را شکست داد، در جنگ هشت سال دفاع مقدس، هندسه جهان دارای ضلع جدید شد و ادبیات مقاومت در برابر قدرت های بزرگ ایجاد شد.

سلامی گفت: جهاد، مشخصه اصلی جهان اسلام است، امروز همه جا میدان جهاد علیه اسلام و مسلمانان و جهان اسلام شده است، چرا که استکبار به قدرت واقعی مسلمانان پی برده اند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه آذربایجان مهد شخصیت‌ های بزرگی است، ابراز داشت: رفتاری که مردم این سرزمین در واقعه تلخ فتنه اخیر نشان دادند آزمون پرافتخار دیگری برای اثبات بصیرت و ژرفای آگاهی این مردم بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان گفت: تدبیر صحیح مسئولان، دوراندیشی و اقدامات مناسب یکی از دلایل پیشگیری بود اما این آگاهی در وجدان عمومی مردم وجود داشت که توانستند حق را از باطل تشخیص دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha