جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مقتدایی

حوزه/ دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: تواضع عملی امام جمعه تبریز تاثیرات شگفت انگیزی داشته است و این درس عملی از اسلام به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدایی، در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، تصریح کرد: تواضع عملی امام جمعه تبریز تاثیرات شگفت انگیزی داشته است و این درس عملی از اسلام به شمار می رود.

وی افزود: پیامبر اسلام بهترین الگوی سبک زندگی اسلامی است و این روشی که شما پیش گرفته اید همان سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه اقداماتی که در آذربایجان شرقی انجام داده اید سنجیده، وزین و تاثیرگذار است، عنوان کرد: تشکیل مجمع خیرین حوزه های علمیه در آذربایجان شرقی یکی از این اقدامات تاثیرگذار است، در سراسر کشور نیز مدارسی نیز از سوی خیرین احداث و یا تجهیز شده است.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: خیرین در استان های مختلف تشکیل کمیسیون می دهند و اگر مجمع خیرین استان آذربایجان شرقی با این خیرین نیز در ارتباط باشند، خدمات موثری می توانند برای حوزه های علمیه این استان داشته باشند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه خواهران با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران تاثیرات بسیار بالایی داشته است، تصریح کرد: پیشرفت حوزه های علمیه و طلاب خواهران از حوزه علمیه برادران بیشتر است، به عنوان مثال مدرسه علمیه ای در روستای خوراسگان اصفهان احداث شد که هم اکنون ۶۰۰ طلبه خواهر دارد و ۴۰ نفر در سطح چهار(دکترا) مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید از جهت ارتقای علمی و اخلاقی روی طلاب مدرسه علمیه سرمایه گذاری کرد تا بتوانیم در ظرف ۱۰ سال طلبه های مهذب و فاضل تحویل جامعه بدهیم که کار بسیار با ارزشی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha