شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌‌الاسلام محدثی

حوزه/حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محدثی گفت: مسئله صله‌رحم مورد تأکید و توجه اهل‌بیت بوده است که متأسفانه امروزه بسیار کمرنگ شده است که یکی از عوامل مهم که در این مسئله تأثیر گذاشته، فضای مجازی است، هرگز در این فضاها مزیت‌های صله‌رحم ازجمله امکان رودررو شدن چهره به چهره وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جواد محدثی ظهر امروز در سخنرانی نماز طلب باران که به امامت آیت‌الله خرازی در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم عنوان کرد: رابطه ما با پروردگار اگر رابطه خوبی باشد خداوند متعال رحمت خود را بر سرمان سرازیر خواهد کرد.

وی بابیان فرازهایی از دعای تعقیبات نماز صبح افزود: ما پذیرفته‌ایم که حضرت امیر و ائمه معصومین علیهم‌السلام رهبران و پیشوایان ما باشند و ائمه و پیشوایان ما باید جهت دهنده زندگی ما باشند و عمل و سبک زندگی‌مان باید بر اساس منویات و فرمایشات اهل‌بیت عصمت و طهارت باشد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اسلام وظیفه مهمی بر مسلمین قرار داده و آن اطاعت از پدر و مادر است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محدثی بابیان یک روایت از معصوم اظهار داشت: ازجمله وظایفی که خداوند بر گردن ما نهاده اول وفای به عهد، سپس خیانت نکردن در امانت و بعد احترام به پدر و مادر که حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید به آن‌ها خدمت کنیم.

پژوهشگر حوزه علمیه ادامه داد: مسئله صله‌رحم مورد تأکید و توجه اهل‌بیت بوده است که متأسفانه امروزه بسیار کمرنگ شده است که یکی از عوامل مهم که در این مسئله تأثیر گذاشته، فضای مجازی است، هرگز در این فضاها مزیت‌های صله‌رحم ازجمله امکان رودررو شدن چهره به چهره وجود ندارد.

وی با اشاره به روایتی گفت: انسان مؤمن باید با مردم به‌راستی صحبت کند و خلف وعده نکند و در رفتار با همنوعان صداقت داشته باشیم که متأسفانه امروزه نمره رفتارمان با مردم و همسایگانمان بسیار ضعیف است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محدثی بابیان روایتی از امام سجاد علیه‌السلام بیان کرد: در برخورد با همسایه باید بسیار دقت کنیم و به آبروی همسایه احترام کنیم و از مشکلات آنان بی‌خبر نباشیم.

پژوهشگر حوزه علمیه افزود: محور دیگر این بحث، برخورد با سالمندان است که طبق فرمایش امام سجاد باید به همه اقشار در همه سنین احترام بگذاریم و همچنین مطابق روایت پیامبر اکرم(ص) کسی که سالمندی را تکریم و احترام کند، خداوند او را از غضب روز قیامت ایمن می‌گرداند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha