جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

حوزه/حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: حوزه های علمیه در عین حالی که از نظام و انقلاب اسلامی حمایت و به دولت احترام می کنند، اما باید مستقل باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی، ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کردند: حوزه های علمیه در عین حالی که از نظام و انقلاب اسلامی حمایت و به دولت احترام می کنند، اما باید مستقل باشند.

ایشان افزودند: روحانیت نباید به جناح و گروه های سیاسی وابستگی داشته باشد و دلیل اینکه در اغتشاشات اخیر، خطه آذربایجان آرامش خود را حفظ کرد، همین بود.

حضرت آیت الله جوادی آملی حوزه های علمیه پیش از این با ثلث اموال و وقف ها اداره می شود، سازمان اوقاف و امور خیریه باید بودجه حوزه های علمیه را جدی بگیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در ادامه با اشاره به پیشینه روشن حوزه های علمیه آذربایجان شرقی عنوان کردند: خطه آذربایجان در گذشته علمای بزرگی را تربیت و به دنیای اسلام معرفی کرده است، در عصر امروز هم این ظرفیت در حوزه های علمیه وجود دارد که چند علامه طباطبایی دیگر تربیت و معرفی شود.

ایشان تاکید کردند: امروز تمامی نهادهای این نظام در کشور و آذربایجان شرقی مانند دانشگاه ها و آموزش و پرورش و ... نیازمند حضور طلاب هستند.

حضرت آیت الله  جوادی آملی در پایان خاطرنشان کردند: اخباری که از خطه آذربایجان شرقی از زمان حضور حضرتعالی به گوش ما رسیده، امیدبخش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha