جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله غریفی

حوزه/ آیت الله غریفی، در سخنرانی خود در مسجد امام صادق (علیه السلام)، به بحران اقتصادی بحرین اشاره کرد و گفت: آسایش زمانی محقق می شود که تمامی کشور و اقشار آن از آن بهره مند باشند و کسی در کشور وجود نداشته باشد که به دنبال یک لقمه نان، سر پناه یا ضروریات زندگی باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید عبد الله غریفی از علمای شیعه بحرین گفت: گرانی به یک شبح ترسناک تبدیل شده که تمامی اقشار و مذاهب این کشور را در برگرفته است.

این عالم بحرینی در سخنرانی خود در مسجد امام صادق (علیه السلام) منطقه قفول، به بحران اقتصادی اشاره کرد و گفت: آسایش زمانی محقق می شود که تمامی کشور و اقشار آن از آن بهره مند باشند و همچنین زمانی که کسی در کشور وجود نداشته باشد که به دنبال یک لقمه نان، سر پناه یا ضروریات زندگی باشد.

آیت الله غریفی ادامه داد: ما خواستار آبادانی و عمران در کشور هستیم اما ساختمان های سربه فلک کشیده در کشوری که کلبه ها و خانه های ویران و آسیب دیده وجود دارد، چه ارزشی دارد؟

ایشان با بیان اینکه مالیات ها نیز بار سنگین و جدیدی بر دوش ملت است، تاکید کرد: کشوری که اقتصادی بحرانی دارد و از اوضاع معیشتی بسیار سخت رنج می برد و در آن گرسنگان، برهنگان و افراد بی سرپناه به سر می برند، هیچ زیبایی ندارد.

آیت الله غریفی در پایان سخنان خود به مسئله اعطای تابعیت که اخیراً در رسانه های نزدیک به حاکم بحرین رایج شده، اشاره کرد و گفت: آنچه اخیراً پیرامون مسئله اعطای تابعیت صورت می گیرد، امری است که باید با شفافیت و جرأت تمام مورد بررسی قرار گیرد.

ایشان افزود: اعطای تابعیت مسئله ای است که پیامد های سختی برای کشور و منطقه دارد و نیاز است که با تمام جدّیت و شجاعت مورد بررسی قرار گیرد و در خصوص پیامد ها و نتایج آن بازنگری شود تا مبادا پیامد های مضر به منافع کشور، هویت و ساختار آن متراکم شود؛ که در این صورت، حل و فصل آن بسیار سخت و پیچیده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha