جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) به سبب معصومیت الهی قابل نقد نیستند، چرا که تشکیک در گفتار معصومین (علیهم ااسلام ) مخالف صرح آیات قرآن کریم می باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین رضا کاظم لو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، ضمن انتقاد از نقد معصومین(ع)، اظهار داشت: سؤال از محضر پیامبر اکرم(ص) و معصومین(ع) به هیچ وجه اشکال و ایرادی نداشته و لکن باید بدانیم نقد به معنی زیر سوال بردن امام معصوم و یا تشکیک در گفتار ایشان مخالف با صریح آیاتی همچون أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ ... و ما ينطق عن الهوي ان هو الا وحي يوحي، می باشد؛ پس «اولي الامر» نيز معصومند و اگر معصوم نبودند امر به اطاعت از آنها و رسول با يك صيغه و بدون قيد و شرط نمی شد.

وی افزود: نقد آزاد است و ممکن است در زمان معصوم هم برای کسی سوالی پیش آید و از محضر امام معصوم سوال کند؛ اما معصوم واجب الاطاعت است و از خود سخنی نمی گوید و سخنان او وحی است؛ معصوم از جانب خدا سخن می گوید و اطاعت از معصوم(ع) طبق تاکید صریح قرآن، واجب است.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ادامه داد: آیات خدا ما را به پیروی کردن از خدا دعوت می‌کند و اگر پیامبر(ص) و امام معصوم(ع) نباشند، مگر امکان دارد که خدا دستور دهد از کسی که گناه داشته و معصوم نباشد اطاعت کنیم؟؛ پس جامعه نیاز به امامان معصومی دارد که ظالم را از مظلوم جدا کند.

وی با اشاره به اینکه آیا پیامبران معیار مشخص برای نقد منتقدان هستند، اظهار داشت: نمی‌شود همه نظریات را با یک معیار سنجید؛ آن هم نقدی که معتقد است پیامبر(ص) هم نقد می‌شد؛ این نقد توهم است و نقد توهمی از جایگاهی که ائمه(ع) دارند، چیزی نمی‌کاهد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: عصمت انبیاء و ائمه معصومین (ع) بر اساس آیات متعددی از قرآن کریم قابل اثبات است و بالاترین درجه عصمت در میان انبیاء نیز متعلق به رسول اکرم (ص) است.

وی اظهار کرد: خطاناپذیری و عصمت رسول اکرم در گفتار و رفتار نیز از مسلّمات دین اسلام و مورد اتفاق قاطبة مسلمین است و آیات کریمة «مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللّهَ» و « وَ ما كانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لا مُؤْمِنَةٍ إِذا قَضَى اللّهُ وَ رَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ» و «وَ ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى»، «إِنْ هُوَ إِلاّ وَحْيٌ يُوحى» و ده‌ها آیه دیگر قرآن کریم بر عصمت رسول اکرم (ص) بر عصمت قاطبه پیامبران الهی به صراحت دلالت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم لو خاطرنشان کرد: در این آیه خداوند متعال می‌فرماید پیامبر از روی هوای نفس سخن نمی‌گوید؛ هر چه بگوید گفته خداوند است و هر چه عمل کند خواست اوست؛ لازمه آیه مذکور این است که اگر کسی به پیامبر(ص) انتقاد کند در حقیقت به خداوند متعال انتقاد کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: باید دقت نماییم در زمانی که امام عصر (عج) در پس غیبت هستند نقد این خانواده عصمت ابهت شکنی را پایه گذاری کرده که حد و حصاری نخواهد داشت،که مسئولین نباید با حرفهای خود میدان را برای دشمنان نظام جمهوری اسلامی بازنگه دارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha