پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام نکونام

در نشستی با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام،نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برلزوم استفاده از ظرفیت های مذهبی و دینی جهت حفظ منابع طبیعی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در نشستی با مدیرکل و کارکنان اداره کل محیط زیست این استان، ضمن بزرگداشت هفته وحدت، نبود فرهنگ سازی در اذهان عمومی جهت نهادینه کردن محیط زیست را یکی از مشکلات جامعه امروزی بیان کرد و اظهار داشت: در حالی که محیط زیست محل آسایش و زندگی مردم است و این ارتباط دائمی و مستمر است اما فرهنگ نحوه استفاده درست از این نعمت خدادادی در افکار عمومی نهادینه نشده است و در این جهت، خلاء داریم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تصریح این مطلب  که البته در این جهت فرهنگ سازی، گفتمان ها و تبلیغاتی هم  صورت گرفته است، ابرازداشت: کارهای زیادی جهت نهادینه کردن این فرهنگ صورت گرفته است اما از آن جایی که تنها دردها را گفته ایم و از درمان ها و راه کارها سخن به میان نیاورده ایم، نتیجه نگرفته ایم.

امام جمعه شهرکرد، رفع نیازهای مردم در حوزه محیط زیست را یکی از راه کارهای مناسب جهت جلوگیری از آسیب های این امر بیان کرد و افزود: اگر نیازهای مردم را در این حوزه به خوبی تأمین کنیم، بسیاری از چالش های محیط زیست برطرف و فرهنگ سازی لازم، خود به خود فراگیر می شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که نباید مطالبات ما در حوزه محیط زیست یک طرفه باشد، تصریح کرد: متأسفانه هماهنگی جامع و واحدی در دستگاه های متولی امر محیط زیست وجود ندارد و هر دستگاهی طبق ضوابط و منافع خود، جلو می رود که این یک آسیب بزرگ است.

رییس شورای استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، بی برنامگی در بحث محیط زیست را بسیار ملموس بیان کرد و گفت: حفاظت و صیانت از محیط زیست بر همگان لازم و واجب است چرا که اگر به این نعمت الهی آسیب وارد شود، ضرر آن نخست متوجه خود مردم می شود؛ بنابراین فرهنگ سازی در این امر، نقش بسزایی را ایفا می کند.

گفتنی است :در ادامه این دیدار نیز، سعید یوسف پور، مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری، استفاده از ظرفیت های مذهبی و دینی جهت حفظ منابع طبیعی را ضروری دانست و گفت: نقش دستگاه های فرهنگی و ائمه جمعه در آگاه سازی و نهادینه کردن فرهنگ درست استفاده از منابع طبیعی و محیط زیست بی بدیل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha