شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پژوهش

حوزه/معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: با توجه به رشد تکنولوژی در مباحث علمی و پژوهشی، روش های سابق دیگر منسوخ شده اند.

حجت الاسلام سید توفیق رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: با توجه به رشد تکنولوژی در مباحث علمی و پژوهشی، روش های سابق دیگر منسوخ شده اند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: امروز دنیای علم به سرعت در حال پیشرفت است و این فرصت بسیار مناسبی برای پژوهشگران و محققان به ویژه در حوزه دین و تاریخ می باشد.

وی با اشاره به اینکه طلاب و روحانیون برای مباحث پژوهشی همانند گذشته دارای محدودیت نیستند و این فرصت می تواند پژوهش در حوزه ها و مدارس علمیه کشور را متحول کند، افزود: استفاده از پتانسیل های فضای مجازی و دسترسی آسان به منابع در کمترین زمان ممکن، کمکی شایان به توسعه پژوهش نموده است.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: امروز فضای مجازی، نسخ اینترنتی و ... از یک سو بُعد مسیر را برای پژوهشگران کوتاه کرده است و از طرف دیگر طلبه ها می توانند به منابع بیشتر و حتی قدیمی تری برای امور پژوهشی خود دستیابی داشته باشند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: امروز در هر مدرسه و حوزه علمیه ای اتاقی تحت عنوان اتاق پژوهش وجود دارد و اولین نمونه آن هم در حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار تشکیل شده که از ترددهای بی دلیل طلاب جلوگیری کرده است و طلبه پژوهشگر و محقق می کند به صورت یکجا به یک کتابخانه مرجع دسترسی داشته باشد.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: رشد و بالندگی پژوهش در حوزه و مدارس علمیه خود زمینه ساز رشد دیگر رشته های حوزوی است، لذا توجه مدیران و اساتید باید بر روی این مهم متمرکز باشد و طلاب را به امر پژوهش و تحقیق در امور دینی تشویق کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha