جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام قدرتی

حوزه/ مدیرکل دادگستری به دستگیری عاملین اصلی اغتشاشات در شهرستان تاکستان اشاره کرد و گفت: عاملین حمله به حوزه علمیه تاکستان، دفتر امام جمعه و اداره تبلیغات اسلامی این شهر دستگیر و دستگاه قضایی استان تا دستگیری عوامل دیگر اغتشاشات ساکت ننشسته و به زودی عاملین دیگر نیز دستگیر خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی صبح امروز در بازدید از مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین با مدیر و معاونین مدارس علمیه استان قزوین دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی ضمن خرسندی از این دیدار به نقش ارزشمند حوزه علمیه قزوین اشاره کرد و گفت:حوزه علمیه استان قزوین یکی از حوزه های تاثیرگزار در کشور  بوده که توانسته علما و فضلای ارزشمندی تقدیم نظام جمهوری اسلامی نماید.

 وی افزود: رهبر معظم انقلاب در رابطه با کاهش آسیب های اجتماعی بر توجه لازم به پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید داشتند و برای جبران عقب افتادگی ها در این حوزه باید کار ویژه ای صورت بگیرد.

مدیرکل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: برای تحقق چنین امری و جبران عقب ماندگی ها نیاز است تا تمامی دستگاه ها در زمینه برخورد با آسیب های اجتماعی کاری انقلابی و جهادی انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی خاطرنشان کرد: امروز روحانیت و حوزه های علمیه نقش پررنگی در مقابله با آسیب های اجتماعی بر عهده داشته و برای ادامه راه نیازمند مشارکت اجتماعی است تا با یک مشارکت قدرتمند و تشکیلاتی بتواند در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی گام های موثرتری بردارند.

وی اعتیاد را عامل اصلی بسیاری از فساد های اجتماعی و طلاق را سرمنشأ کج روی های اجتماعی برشمرد و بیان داشت: روحانیون و ائمه جمعه و جماعات می توانند در منبرها و سخنرانی های خود به این موضوعات اشاره نمایند.

مدیرکل دادگستری استان قزوین با اشاره به اینکه امروزه یکی از روش‌های رایج در درمان بزهکاری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در کشورها رایج است، شیوه مذهب درمانی است، گفت: هرچه نقش معنویت درجامعه پررنگ‌تر شود بدون شک جرم و جنایت کاهش می یابد.

وی ادامه داد: کسانی که قصد مشارکت در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را دارند باید به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتقاد داشته باشند و آن را با دل و جان درک کنند.

* عاملین اصلی اغتشاشات شناسایی شدند

مدیرکل دادگستری به دستگیری عاملین اصلی اغتشاشات در شهرستان تاکستان اشاره کرد و گفت: عاملین حمله به حوزه علمیه تاکستان، دفتر امام جمعه و اداره تبلیغات اسلامی این شهر دستگیر و دستگاه قضایی استان تا دستگیری عوامل دیگر اغتشاشات ساکت ننشسته و به زودی عاملین دیگر نیز دستگیر خواهند شد.

مدیرکل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: حوزه‌های علمیه و روحانیون با توجه به اینکه مورد وثوق بوده و مردم به آنها اعتماد دارند، یکی از اقشار مؤثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌روند و صحبت کردن حضوری روحانیون با مردم تاثیر مثبتی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha