جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: اگر باور دینی و مجموعه ارزش‌های الهی تقویت گردد، جامعه به سمت کمرنگ شدن آسیب‌های اجتماعی میل پیدا خواهد کرد، چرا که اصولا منشأ همه آسیبهای اجتماعی ضعف توحیدی و عقیدتی مخاطب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه قزوین که با حضور مدیرکل دادگستری استان قزوین برگزار شد، به موضوع اخلاق اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر «اخلاق اجتماعی» مطابق با آنچه که فطرت و تعالیم انبیاء و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است نادیده گرفته شود، «بی‌هویتی» وجود انسان و جامعه را خواهد گرفت، «نارضایتی» از همه عناصر طبیعی و زندگی به سراغ او خواهد آمد و «خشونت و ناهنجاری» نتیجه آن خواهد بود.

وی به حضور روحانیت در جامعه اشاره کرد و افزود: موضوع روحانیت یکی از مسائل مهم فکری، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و یکی از نهادهای بسیار کلیدی و تأثیرگذار در دیروز و امروز و فردای جامعه هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به تهاجم فرهنگی غرب حضور مبلغان می تواند سدی محکم در برابر مشکلات فرهنگی باشد، خاطر نشان کرد: دانش افزایی اجتماعی و آشنایی با موضوعات و مسائل روز جامعه می تواند به توانمندی مبلغان در زمینه تبلیغ در خصوص آسیب های اجتماعی  کمک نماید.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: باید قبول کنیم که برای مقابله با آسیب های اجتماعی نیاز به یک سیستم نظام مند داریم و در این زمینه روحانیت باید تحلیل مناسب داشته باشد و اولویت بندی کند و صرفا با توصیه کردن نمی توان اقدامات کافی را انجام داد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  باید از روش های تاثیرگذار استفاده کرد تا بتوان با موضوعاتی مانند طلاق مقابله کرد، ضمن آنکه استفاده از روانشناسی، نفوذ کلام را نیز بیشتر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان داشت: برای اینکه علمی کار کنیم باید شناخت داشته باشیم و محدوده آسیب‌های اجتماعی بسیار زیاد است و شامل مواردی چون اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی بوده و باید این آسیب‌ها را بشناسیم و راه درمان برای آن ارائه دهیم.

وی افزود: دشمن امروز به دنبال ترویج معنویت در کنار برخی منکرات است که این سر منشأ آغاز اباحه گری و خلط مباحث حلال با حرام است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بهئ موضوع فضای مجازی اشاره وبیان داشت: فضای مجازی می تواند آسیب زا باشد و مردم باید بصریت و آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha