شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محبی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین به مسئله مرگ اشاره کرد و گفت: مرگ یک حقیقت غیرقابل انکار است و هر نفسی طعم آن را خواهد چشید و مرگ را هر روز می‌بینیم و درباره‌اش می‌شنویم؛ ولی باید یادمان باشد که یک روزی هم به سراغ خود ما خواهد آمد و همیشه برای همسایه نیست! پس چه بهتر که همیشه با یاد مرگ باشیم تا وقتی که زمان رفتنمان رسید، دست و پایمان را گم نکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد محبی صبح امروز در جمع طلاب مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین به اهمیت انس با خدای متعال اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترين راه های ايجاد مداومت در ياد خدا اين است كه انسان  فرصت هايی میان خود و خدايش ايجاد كند و لذا اگر شما در زندگی پيامبران و اولياء الهی مخصوصا پيامبر اسلام (ص) دقت كنيد، می بينيد اين فرصت ها را ايجاد كرده بودند و"غار حرا" نمونه بسيار خوبی از اين نوع ارتباط مقدس و نورانی است.

وی افزود: يكی ديگر از لوازم ارتباط زياد خداوند متعال دوری از شيرينی ها و ترشی هاست که به معنای ترك شكم چرانی و كنترل ذائقه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور قزوین ادامه داد: خداوند متعال در قرآن مجید می فرماید: ای كسانی كه ايمان آورده ايد، مواظب باشيد اموال و اولاد و مظاهر ديگر دنيوی از قبيل پست و مقام و كار و درس، شما را از ياد خدا باز ندارد، زيرا هر كس كه چنين شود دچار خسران بزرگی شده است.

حجت الاسلام محبی خاطرنشان کرد: روح الهی كه در انسان دميده شده اصل سرمايه بشر است که با حب دنيا و دلبسته شدن به آن از دست می رود و البته ممكن است اشخاصی به قله های بلند معنويت و معرفت رسيده اند و در عين حال از نعمت مال و منال و ثروت هم برخوردار باشند.

استاد حوزه علمیه قزوین به مسئله مرگ اشاره کرد و گفت: مرگ یک حقیقت غیرقابل انکار است و هر نفسی طعم آن را خواهد چشید و مرگ را هر روز می‌بینیم و درباره‌اش می‌شنویم؛ ولی باید یادمان باشد که یک روزی هم به سراغ خود ما خواهد آمد و همیشه برای همسایه نیست! پس چه بهتر که همیشه با یاد مرگ باشیم تا وقتی که زمان رفتنمان رسید، دست و پایمان را گم نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محبی بیان داشت: اهیت یاد مرگ آن است که در عین حالی که دارید زندگی می‌کنید و از آن لذت می‌برید، به یاد داشته باشید که این زندگی دنیوی مقدمه‌ای است برای زندگی جاوید شما در آخرت است .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha