جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دارالعلوم دیوبند هند

حوزه/ جمعیت علماء دیوبند هند به سیاست های دولت در مدرن سازی مدارس دینی واکنش نشان داده به شدت موضع گرفت و اعلام نمود: هیچ تغییری را در نظام آموزشی مدارس دینی نمی پذیریم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»؛ جمعیت علماء دیوبند هند به سیاست های دولت در مدرن‌سازی مدارس دینی واکنش نشان داد و اعلام نمود: هیچ تغییری را در نظام آموزشی مدارس دینی نمی‌پذیریم.

جمعیت علماء دیوبند دخالت دولت را تنها در مدارس تحت پوشش هیئت مدارس دینی دولت هند مجاز دانست و اقدامات دولت در مدرن سازی آموزشی این مدارس را قابل تقدیر دانست و افزود: دولت مجاز به دخالت و تغییر در برنامه های مدارس ما نیست در حالیکه ما خود با قرار دادن آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر و نظیر آن اقدامات موثری در بروز رسانی و مدرن سازی آموزش ها داریم.

مولانا ندیم الواجدی رئیس ایالتی سازمان علماء هند در این باره گفت: به شیوه مدارس دینی در هند اداره می شوند یک دسته از مدارس تحت پوشش هیئت مدارس دینی دولت هند هستند و به صورت رسمی حمایت مالی می شوند و بودجه می گیرند که دولت حق اعمال سیاست های خود را در این مدارس دارد، ولی تعداد زیادی از مدارس دیگر مانند دارالعلوم دیوبند، به صورت مستقل و با کمک های مردمی اداره می شود و دولت نمی تواند در آنها مداخلت کند.

مفتی ارشد فاروقی سرپرست مجموعه فتاوای آنلاین هم در این باره گفت: مدارس ما در حال بروز شدن هستند و نگرانی های دولت بی مورد است؛ اگر واقعا دولت دغدغه پیشرفت مسلمانان را دارد مراکز تعلیمی آکادمیک مجهز برای مسلمانان تاسیس کند نه اینکه در مدارس دینی مداخله نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha